۱۳۹۱ مرداد ۵, پنجشنبه


حکومت اسلامي ايران ميخواهد يک فعال سياسي را اعدام کند!

فرستادن به ایمیلچاپ
به توم کونيگز رييس کميسيون حقوق بشر پارلمان آلمان
86
اين عکس متعلق به غلامرضا خسروي سوادجاني است. او متاهل و پدر يک پسر ۱۵ ساله است. او در سال ۱٣۶۰ در اولين ماههاي بقدرت رسيدن حکومت اسلامي٬ در حاليکه ۱۶ سال داشت دستگير و روانه زندان شده است. پنج سال در زندان بوده و سپس آزاد ميشود. . غلامرضا را حکومت اسلامي در سال ۱٣۸۶ در رفسنجان مجددا دستگير کرد. اتهام او کمک مالي به يک تلويزيون اپوزيسيون حکومت اسلامي بود. در شهر محل زندگي اش به شش سال زندان محکوم شده ولي از تهران پرونده را خواسته و زير نظر يکي از جلادان مهم حکومت اسلامي به نام سعيد مرتضوي به اعدام محکوم شده است. سعيد مرتضوي يکي از چهر ه هاي بيرحم و جنايتکار حکومت اسلامي و کسي است که به اتهام قتل تعداد زيادي و از جمله قتل جوانان بعد از اعتراضات ميليوني در سال ۱٣۸۸در زندان مخوف کهريزک و قتل زهرا کاظمي خبرنگار ايراني – کانادايي در زندان اوين مورد نفرت زيادي در ايران است. اين فرد پرونده را به تهران منتقل ميکند. غلامرضا از سوي دادستان وقت «سعید مرتضوی» و دادیار وي مورد اذيت و آزار فراوان قرار گرفته و او را تحت فشار ميگذارند تا در تلويزيون عليه خود اقرار کند.

سری دوم محاکمه غلامرضا خسروي سوادجاني طی سال‌های ۸۸ و ۸۹ منجر به صدور حکم اعدام در آذر ماه ۸۹ ميشود که با گرفتن نقص توسط دیوان عالی به همان شعبه ۲۶ عودت داده شد. این روند همچنان ادامه داشت و بعد از چند ماه سرگردانی سپس محاکمه سری سوم آغاز شد که آن هم بعد از یک سال در آذر ماه ۹۰ منجر به صدور مجدد حکم اعدام توسط قاضی پیرعباسی گردید اکنون حکم براي واحد اجراي احکام زندان اوين ارسال شده است. و حتي روز اجراي حکم را به خود او و خانواده اش ابلاغ کرده اند. ..

به اين فعال سياسي گفته اند که در روز بيست شهريورماه اعدام خواهد شد. طبق خبري که به کميته بين المللي عليه اعدام رسيده است٬طی روزهای اخیر نصیرپور، دادیار اجرای احکام اوین با احضار غلامرضا خسروی به او اعلام نموده است که حکم اعدام او در تاریخ ۲۰ شهریور اجرا خواهد شد.

توم کونيگز گرامي!
از سوي زندانيان سياسي متعدي از زندانهاي ايران با من تماس گرفته اند و خواهان يک اقدام موثر بين المللي براي جلوگيري از اجراي حکم اعدام خسروي سوادجاني هستند. چرا که او صرفا بدليل دادن کمک مالي به يک شبکه تلويزيوني در آستانه اعدام هست.

از جمله يک زنداني سياسي به نام رضا شريفي بوکاني از زندان رجايي شهر با وجود اينکه بدليل ارتباط با خارج از زندان بارها مورد اذيت و آزار بوده و شش روز در سلول انفرادي و تحت شکنجه بوده٬ با ارسال يک نامه از سازمانهاي عليه اعدام و مدافع حقوق انساني خواسته که کاري کنند که غلامرضا خسروي سوادجاني اعدام نشود.

من از طرف همه کساني که در زندانهاي حکومت اسلامي ايران نگران اعدام شدن غلامرضا خسروي سوادجاني هستند٬ و از طرف خانواده او و همه معترضين به اعدامهاي گسترده در ايران از شما ميخواهم که به اعدامها در ايران اعتراض کنيد و با اعتراض به اين حکم از حکومت اسلامي ايران بخواهيد فورا حکم ضد انساني اعدام غلامرضا خسروي سوادجاني را لغو کند.
من در اينجا نامه زنداني سياسي رضا بوکاني را نيز جهت اطلاع شما ضميمه ميکنم. اين نامه اولين بار از طرف کميته بين المللي عليه اعدام در دسترس افکار عمومي قرار ميگيرد.

مينا احدي – کميته بين المللي عليه اعدام
۲۴ جولاي ۲۰۱۲

نامه زنداني سياسي رضا شريفي بوکاني به نهادهاي مدافع حقوق انساني براي اعتراض به حکم اعدام غلامرضا خسروي سوادجاني
اجراي حکم اعدام وقيح ترين شکل مجازات محکومين سياسي در ايران است. عليرغم همه اعتراضات و انتقاداتي که بر عليه اعدام محکومين سياسي صورت ميگيرد٬ حکومت اسلامي اعدام ميکند و سالها است که اين اعدامها از سوي نهادهاي حقوق بشري و انسانهاي آزاده محکوم ميگردد.

تا بحال رژيم ايران به اين اعتراضات با چنين عملکردهاي وقيحانه و ضد انساني توجهي نداشته است. کساني که بخاطر فعاليتهاي سياسي و با انگيزه شرافتمندانه مبارزه کرده اند نبايد اين فعاليتها به قيمت جان يک شهروند شريف تما م بشود.

رژيم اسلامي ايران همچنان به اين رويه ضد بشري خود ادامه ميدهد . نفس صدور احکام اعدام و اجراي آن علاوه بر دامن زدن به چرخه خشونت و خشونت ورزي و کينه توزيها در جامعه ايران بيانگر عملکرد ضد حقوق بشري و خودکامگي رژيم اسلامي ايران است. اکنون بارديگر در آستانه اجراي حکم اعدام يکي ديگر از محکومين سياسي به نام غلامرضا خسروي سوادجاني با خبر شديم که حکم اين مبارز سياسي را به اجرا در مي آورند. هر چند فراتر از مسائل قضايي و روند دادرسي در دادگاههاي فرمايشي و دروغين که به دور از انسانيت به شکل نا عادلانه اي برگزار ميشود و حکم صادر ميکنند چنين حکمي ميتواند بار ديگر چهره صادر کنندگان اين احکام و حاکمان مستبد را کريه تر و سياه تر کند.

اميد است که مدعيان اسلام دروغين و حيله گر در آينده نزديک در همان دادگاههايي که فرزندان اين مملکت را در آن محاکمه و به اعدام محکوم کردند خودشان از سوي مردمان ايران محاکمه و مجازات شوند.

بايستي که حق حيات را به رسميت شناخت و به اعلاميه جهاني حقوق بشر احترام بگذارند و حقوق زندانيان و خصوصا زندانيان سياسي را محترم شمارند. من بعنوان يک زنداني سياسي کرد از درون زندان رجايي شهر اين حکم را محکوم ميکنم و از همه سازمانهاي حقوق بشري دعوت ميکنم براي لغو حکم اعدام اين شهروند ايراني اقدام کنند.

رضا شريفي بوکاني
بازتکثير از کميته بين المللي عليه اعدام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر