۱۳۹۱ مرداد ۱۰, سه‌شنبه


ممنوعيت سنگسار در دنيا يک موضوع نشست شصت و هفتم سازمان ملل

فرستادن به ایمیلچاپ
موضوع نشست نمايندگان کميته بين المللي عليه سنگسار با مسئول روابط بين المللي حزب سوسياليست هلند٬ در روز دوشنبه ٣۰ ماه جولاي در شهر لاهه بررسي جوانب مختلف اين اقدام مهم بود.
mina-fereshte
روز دوشنبه سي ماه جولاي مينا احدي و فرشته مرادي از طرف کميته بين المللي عليه سنگسار در پارلمان هلند حضور يافته و در يک نشست با هاري وان بومل نماينده پارلمان و مسئول روابط بين المللي از حزب سوسياليست هلند در مورد جزييات اين مسئله به گفتگو پرداختند.
در ابتدا فرشته مرادي با تشکر از دعوت هيئتي از سوي کميته بين المللي عليه سنگسار٬ به معرفي مختصر فعاليتهاي کميته بين المللي عليه سنگسار پرداخت و اعلام کرد که اين تصميم پارلمان هلند براي ما بسيار حائز اهميت است.
سپس مينا احدي ضمن تشکر از اين اقدام و از اينکه نمايندگان پارلمان هلند٬ کميته بين المللي عليه سنگسار را در جريان اين موضوع مهم قرار داده اند٬ گفت: اين يکي از مهمترين اخبار در زندگي سياسي من بود. ممنوعيت سنگسار در دنيا در حقيقت پاسخي به سه دهه فعاليت ما عليه سنگسار و پاسخي به چکيده و مضمون يکي از مهمترين اهداف در زندگي من است.
کميته بين المللي عليه سنگسار با پيشبرد دهها کمپين عليه سنگسار در ايران و در دنيا در طول سالهاي سال فعاليت توانسته سنگسار را در دنيا معرفي کند و بويژه با کمپين نجات سکينه محمدي آشتياني همه مردم دنيا و در عين حال دولتها را به مقابله با اين جنايت وحشيانه بکشاند.
مينا احدي گفت: اکنون ما به اينجا آمده ايم تا در مورد جزييات اين طرح و نحوه اجراي آن با شما گفتگو کنيم.
هاري وان بومل گفت: که در جريان فعاليتهاي گسترده کميته بين المللي عليه سنگسار بوده و اين يک ابتکار عمل از سوي آنها است که ميخواهند دولت هلند در اعتراض به خشونت عليه زنان و در ادامه اعتراضات بين المللي عليه ختنه زنان و يا قتل هاي ناموسي ٬ عليه سنگسار بپا خاسته و از شصت و هفتمين مجمع عمومي سازمان ملل بخواهد که قانون سنگسار را در همه جا ملغي اعلام کرده و سنگسار را در دنيا ممنوع کند.
وان بومل گفت که براي انجام اين ابتکار نخست در پارلمان هلند يک قطعنامه با اين مضمون به امضا اکثريت اعضاي پارلمان هلند رسيد:
به پارلمان هلند ! در ادامه اعتراض بين المللي عليه خشونت بر عليه زنان٬ سنگسار يکي از خشونت آميزترين رفتار با زنان است ٬ و بايد در همه جاي دنيا ممنوع شود . ما از دولت هلند درخواست داريم که در جلسه شصت و هفت سازمان ملل مبتکر ارائه اين قطعنامه بوده و کمک کند قانون ممنوعيت سنگسار در سطح جهاني را مطرح و به تصويب شصت و هفتمين نشست سازمان ملل برسانيم.
مسئول روابط بين المللي حزب سوسياليست هلند اعلام کرد که اين قطعنامه با اکثريت آرا در پارلمان هلند تصويب شد و قرار است در شصت و هفتمين نشست سازمان ملل در ۲۶ اکتبر اين قطعنامه از سوي دولت هلند مطرح و به احتمال قوي به تصويب برسد.
ايشان از کميته بين المللي عليه سنگسار خواست که براي کمک به عملي کردن اين خواست هر نوع فعاليتي را که امکانش را دارد انجام دهد.
موضوع بعدي در مورد اجرايي بودن و يا سمبليک بودن تصويب چنين قطعنامه اي در سازمان ملل بود. هاري وان بومل گفت : اگر اين قطعنامه با اکثريت بزرگي تصويب شود٬ لازم الاجرا است و بهمين دليل مهم است که قبل از ماه اکتبر٬ اين موضوع به اطلاع دولتهاي بيشتري رسيده و کميته بين المللي عليه سنگسار آنها را تشويق کند که نمايندگان آنها به اين قطعنامه راي مثبت دهند.
هيئت کميته بين المللي عليه سنگسار در اين نشست اعلام کردند که بدليل روابط گسترده اي که در جريان کمپين هاي عليه سنگسار و بويژه کمپين نجات سکينه محمدي آشتياني با پارلمانها و دولتها و همچنين نهادهاي متعدد مدافع حقوق انساني دارد٬ اين موضوع را با همه آنها مطرح و قبل از برگزاري اجلاس با دولتها٬ پارلمان اروپا و سازمانهاي عليه سنگسار تماس گرفته و مذاکرات لازم را انجام خواهد داد.
در اين نشست فرشته مرادي در مورد اهميت مقابله با قتلهاي ناموسي و اهميت کمک به زنان قرباني در هلند صحبت کرد و تجارب خود در کمک به زنان در معرض خشونت در هلند را در آنجا مطرح کرد.
در اين نشست در عين حال از نماينده پارلمان هلند خواسته شد که براي شرکت هيئتي از سوي کميته بين المللي عليه سنگسار در نشست هاي مربوط به ممنوعيت سنگسار در سازمان ملل اقدام کنند و قرار شد اين مسئله با وزارت امور خارجه هلند از طريق کميته بين المللي عليه سنگسار مطرح و پيگيري شود.
در پايان اين نشست مهم قرار شد براي پيگيري همه جوانب اين پروژه مهم ارتباط و همکاري نزديکي بين کميته بين المللي عليه سنگسار ونمايندگان پارلمان هلند ادامه داشته باشد.
کميته بين المللي عليه سنگسار ممنوعيت سنگسار در اجلاس شصت و هفتم سازمان ملل را يک گام مهم بسوي مقابله با خشونت وحشيانه عليه زنان ميداند و از همگان دعوت ميکند بهر طريق ممکن کمک کنند اين قطعنامه با اکثريت بزرگي به تصويب برسد.
کميته بين المللي عليه سنگسار
٣۱ ماه جولاي ۲۰۱۲
Mina AhadiInternational Committee against ExecutionInternational Committee against Stoning
minnaahadi@gmail.comTel:  0049 (0) 1775692413http://notonemoreexecution.orghttp://stopstonningnow.com/wpress/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر