۱۳۹۱ فروردین ۲۷, یکشنبه

بشار اسد باید برود! اطلاعیه درمورد تحولات اخیر سوریه
شنبه, 26 فروردین 1391 ساعت 09:41 آخرین اطلاعیه ها - حزب



انقلاب سوریه نقطه عطف تعیین کننده ای را میگذراند. از یکسو دولتهای غربی با طرح آتش بس کوفی عنان بدنبال ایجاد شرایطی برای عملی ساختن سناریوی مطلوب خود در سوریه هستند و از سوی دیگر مردم انقلابی سوریه با سرسختی و پیگیری به مبارزت قهرمانانه خود برای براندازی بشار اسد ادامه میدهند. گزارشات خبری حاکی از آن است که بعد از توافق کوفی عنان و رژیم اسد برسر طرح اتش بس، دهها هزار نفر در شهرهای مختلف با شعار اسد برو گمشو به خیابانها ریخته اند و ارتش سوریه نیز به شیوه همیشگی مردم را به گلوله بسته است. کشتار مردم سوریه کماکان بعد از آتش بس کذائی ادامه دارد.



مردم سوریه هیچ نوع مذاکره و تعامل و سازشی با بشار اسد را نمی پذیرند. از نظر مردم و انقلاب سوریه اسد و رژیم جنایتکارش باید فورا سرنگون بشود و هر نوع تاکتیک و مانوری که به نحوی بشار اسد و رژیم جنایتکارش را برسمیت بشناسد مردود و محکوم است. این دقیقا پاسخی بود که کوفی عنان از پناهندگان سوری در ترکیه دریافت کرد. انتظار مردم سوریه از همه نیروها و سازمانهای آزادیخواه این است که رژیم جنایتکار اسد را قاطعانه محکوم کنند و صریحا خواستار برکناری آن بشوند. حزب کمونیست کارگری راه رهائی مردم سوریه را نه مانورها و تلاشهای دیپلماتیک از نوع طرح کوفی عنان بلکه مبارزات انقلابی مردم قهرمان سوریه برای سرنگونی رژیم اسد و حمایت صریح و بی قید و شرط از این مبارزات میداند.



ملاقات و مذاکره کوفی عنان با جمهوری اسلامی که در چارچوب طرح آتش بس سوریه انجام گرفت نیز باید از جانب همه نیروهای آزادیخواه و انقلابی در ایران و سوریه و در تمامی جهان محکوم و رد بشود. حمهوری اسلامی از حامیان اصلی رژیم سرکوبگر سوریه بوده و از آغاز انقلاب در این کشور مستقیما در سرکوب و کشتار مردم سوریه نقش داشته است. هر نوع رجوع به و مذاکره با جمهوری اسلامی در رابطه با انقلاب سوریه، و در رابطه با هر مساله منطقه ای و یا جهانی دیگری، تنها جبهه ارتجاع و ضد انقلاب را تقویت خواهد کرد و محکوم و مردود است.



حزب کمونیست کارگری در کنار و بهمراه مردم ایران سیاست جنایتکارنه جمهوری اسلامی در مقابله با انقلاب مردم سوریه و هر نوع تلاش دیپلماتیک برای دخیل کردن جمهوری اسلامی در "بحران سوریه" را قاطعانه محکوم میکند و یکبار دیگر حمایت قاطع خود را از مبارزات انقلابی مردم سوریه برای براندازی رژیم بشاراسد و علیه تلاشهائی که برای حفظ آن صورت میگیرد اعلام میدارد. حزب مردم ایران را به حمایت فعال از انقلاب مردم سوریه فرامیخواند.



حزب کمونیست کارگری ایران

25 فروردین 1390، 13 آوریل 2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر