۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۱, پنجشنبه

حزب کمونيست کارگری: در دفاع از مهاجرین افغانی علیه سیاستهای فاشیستی جمهوری اسلامی


فرستادن به ایمیل چاپ

معاون استاندار رژیم در مازندران: ممنوعیت حضور اتباع افغانستان در این استان طبق مصوبه وزارت کشور است و از سال 86 حضور در 10 شهر ساحلی مازندران ممنوع بوده است. در سال گذشته، بیش از سه هزار و ۴۰ نفر از اتباع افغانستان در استان مازندران بازداشت و به کشورشان انتقال داده شده‌اند. حضور افغان‌ها برای مازندران یک تهدید به شمار می‌رود و خدمات رسانی به افغانی ها جرم است.
بخشدار مرکزی رژیم در نوشهر: حضور اتباع افغانستان در بخش مرکزی نوشهر ممنوع است. نوشهر شهری توریستی است و وجود افاغنه در این حوزه به شدت ممنوع است.
شورای تامین رژیم در مازندران: مازندران منطقه ممنوع برای حضور اتباع مجاز و غیرمجاز افغانی است. این قانون تمام افغان‌های مجرد، متاهل، دارای مجوز یا بی‌مجوز و حتی دارای گذرنامه را شامل می‌شود.
روز 13 فروردین نیز ورود افغانی ها به پارکی در اصفهان ممنوع اعلام شد که با اعتراض جوانان مواجه شد.

همین حد از خبرهای اعلام شده از طرف مقامات جمهوری اسلامی در هفته های گذشته علیه مهاجرین افغانی، ماهیت و سیاست های فاشیستی جمهوری اسلامی را بطور عریانی نشان میدهد. کمتر دولتی در دهه های گذشته اینچنین با صراحت دست به اعمال فاشیستی زده است.

جمهوري اسلامی در تمام طول حاکمیت خود با مهاجرین افغانستانی بر همين اساس برخورد کرده و ساده ترین حقوق انسانی آنها را پايمال کرده است. جمهوری اسلامی حتی نسبت به کودکان افغانی و حتي آنها كه در ايران بدنيا آمده اند و تمام عمرشان در اين كشور کار و زندگي كرده اند نیز رحم نکرده است. ابعاد اين جنايات، که با توهين و تهمت و تحقير مداوم همراه است و با توسل به ناسيوناليسم ايرانی صورت ميگيرد، واقعا قابل توصیف نیست.

حزب کمونيست کارگري سياست ضد انساني و نفرت انگيز حکومت فاشیست اسلامي و سکوت دولتها و نهادهاي بين المللي درمورد رفتار جمهوری اسلامی با مهاجرین افغانی را قويا محکوم ميکند. ما همه کارگران و مردم ايران را فراميخوانيم که همبستگي خود را با پناهنگان و مهاجرين افغانستانی اعلام کنند و متحد و یکپارچه هر نوع سياست تفرقه و جداسازي را محکوم کنند. بايد از اين اصل که همه ساکنين کشور از حقوق و امکانات برابر برخوردار شوند وسيعا دفاع کرد. جنبش سرنگونی جمهوری اسلامی بايد هدف خود را برپایی جامعه اي ﺁزاد و بری از همه تبعيضات از جمله تبعيض عليه مردم منتسب به مليتهاي مختلف قرار دهد و برابری کامل همه ساکنين کشور مستقل از نژاد و جنسيت و مليت و قوميت را به پرچم انقلاب عليه اين حکومت تبديل کند.

رفتار جمهوری اسلامی با زنان و سرکوب بر اساس جنسیت، سرکوب معتقدین به مذاهب دیگر، کمونیست کشی ها و سرکوب مردم کردستان و غیره جنبه های دیگری از فاشیسم حکومت اسلامی است. این یک حکومت واقعی اسلامی است و جز این نمیتواند باشد. این حکومت را فقط و فقط باید انداخت تا هفتاد میلیون مردم ساکن ایران و کل بشریت از آن خلاص شوند.

مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد انقلاب انسانی براي يک جامعه انسانی
زنده باد سوسياليسم

حزب کمونيست کارگری ايران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر