۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۶, سه‌شنبه

خطر اجراي حکم اعدام چهار همجنسگرا در ايران


فرستادن به ایمیل چاپ

1
طبق خبري که از طرف خبرگزاري هرانا منتشر شده است٬ چهار جوان به نام هاي سعادت عارفي٬ وحيد اکبري٬ جاويد اکبري٬ و هوشمند اکبري٬ به اتهام همجنسگرايي به اعدام محکوم شده اند. اين چهار نفر که ساکن شهر " چرام" در استان کهگيلويه و بوير احمد هستند٬ با تائيد حکم اعدامشان در دادگاه بالاتر حکومت اسلامي ٬ عملا در خطر اجراي حکم اعدام قرار دارند.
جمهوري اسلامي ايران در قرن بيست و يک٬ همجنسگرايي را يک جرم جنايي دانسته و بيشرمانه و وقيحانه با اعلام " جرم" عليه همجنسگرايان آنها را پاي چوبه دار ميبرد.
اين جنايت عليه بشريت است و بايد با اعتراض گسترده و عمومي روبرو شود. کميته بين المللي عليه اعدام از سازمانهاي مدافع همجنسگرايي در سراسر جهان دعوت خواهد کرد به اين بيشرمي حکومت اسلامي اعتراض کنند.
حکومتي که فقط با تکيه دادن به چوبه هاي دار نفس ميکشد٬ کماکان از جوانان و مردم معترض قرباني ميگيرد. امروز يکشنبه عباس جعفري دولت آبادي در يک کنفرانس خبري از اجراي حکم اعدام ۹ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر پرده برداشت و اعلام کرد که احکام اعدام تعداد بيشتري اين روزها اجرا خواهد شد. اعدام نه نفر که دادستان جنايتکار تهران جعفري دولت آبادي از آن حرف ميزند٬ تا کنون از سوي رسانه هاي حکومتي اعلام نشده بود و نهادهاي مدافع حقوق انساني و کميته عليه اعدام نيز از اجراي حکم نه نفر در هفته گذشته در ايران خبري دريافت نکرده بود. زمينه سازي براي اعدامهاي گسترده تر در روزها و هفته هاي آتي٬ نيز موضوعي است که دادستان حکومت جنايت اسلامي از آن صحبت ميکند. از جمله اعلام کرده اند که روز سه شنبه ۱۵ ماه مه قصد اجراي حکم اعدام مجيد جمالي فشي را دارند. رژيم اسلامي ادعا ميکند که او مسئول ترور مسعود عليمحمدي دانشمند هسته اي حکومت اسلامي ايران است.
محکوميت يک جوان ۲۴ ساله به اعدام در مشهد
یک جوان ساکن مشهد که هویت وی "الف"، ۲۴ ساله‌ عنوان شد٬ متهم است در جریان یک نزاع دسته جمعی در مراسم عروسی‌ای در مشهد، مرتکب قتل شده است. حکومت اسلامي ايران او را هفته گذشته به اعدام محکوم کرد.
محکوميت يک زنداني سياسي به اعدام
يک شهروند اهل سقزبه اسم سمکو خورشيدي به اتهام همکاري با سازمانهاي سياسي اپوزيسيون به اعدام محکوم شد. اين زنداني سياسي اعلام کرد که روز چهارشنبه اين حکم را در زندان سقز به او ابلاغ کرده اند.
تائيد مجدد حکم اعدام علي مهين ترابي
امروز خبر رسيد که در يک دادگاه رسيدگي مجدد به حکم اعدام علي مهين ترابي٬ بدون حضور علي٬ جمهوري اسلامي ايران حکم اعدام او را مجددا تائيد کرد. اين واقعه مهم است و نشان ميدهد که حکومت اسلامي ايران جز با خونريزي و جنايت نميتواند نفس بکشد و اگر دستش به علي مهين ترابي برسد٬ او را اعدام خواهد کرد.
اجساد عزيزانشان را تحويل ميدهند اينجا کرمان است و اجساد چهار نفر زنداني که در صبح روز چهارشنبه ۹ ماه مه در زندان کرمان اعدام شده ان را به مادران و پدران داغدار آنها تحويل ميدهند. اخبار اين اعدام دسته جمعي از سوي رسانه هاي حکومتي اعلام نشده بود.
2
بخش ديگري از جنايات حکومت اسلامي رفتار بيشرمانه با زندانيان٬ نبود امکانات بهداشتي و زيستي مناسب٬ شکنجه و آزار و اذيت مداوم زندانيان و ... است. مرگ زندانيان و يا خودکشي در زندانهاي حکومت اسلامي يک پديده رايج است. هفته گذشته دو زنداني در گوهردشت کرج خودکشي کردند.
خودکشي دو زنداني در سلولهاي انفرادي زندان گوهردشت کرج
روزهاي شنبه و يکشنبه اين هفته دو زنداني جوان بعد از تحمل مشقات فراوان در اين زندان اقدام به خودکشي کردند. حسن فردبچه زنداني ۲۷ ساله اي بود که روز شنبه اقدام به خودکشي کرد و بيهوش به بهداري زندان منتقل شد و هنوز خبري از او نيست و غلامرضا کريمي پور زنداني ۲۸ ساله ديگري بود که خودکشي کرد.
از همين زندان خبر ميرسد که يک زنداني به اسم رضا کامراني در اعتراض به شرايط طاقت فرساي زندان دست به اعتصاب غذا زده است و و گفته ميشود از فردا صبح دوشنبه ۱۴ ماه مه تعداد ديگري از زندانيان بند ۵ گوهردشت ميخواهند اعتصاب غذا کنند. حسين دليراني٬ هادي بنده لو٬ سياوش بنده لو و تعداد ديگري قصد اعتصاب غذا دارند. شکنجه هاي وحشيانه رفتار تحقير آميز ٬ عريان کردن زندانيان و شکنجه با کابل برق و شوک الکتريکي همه و همه نمونه هايي از سبعيت و وحشيگري حکومتي است که با اين جنايات قصد شکستن روحيه اعتراضي مردم عاصي و منزجر از حکومت را دارد.
زندان رجايي شهر کرج و قطع کردن جيره خشک غذايي

از رجايي شهر خبر رسيده که زندانيان بيماري که احتياج به جيره خشک غذايي داشتند٬ از دريافت اين جيره غذايي محروم شده اند. همچنين اگر قبلا هر زنداني سياسي شهرستاني حق تلفن کردن پنج – شش دقيقه اي در هفته را داشت٬ اکنون از اين حق محروم شده و در عمل حکومت مانع تماس تعداد زيادي از زندانيان با خانواده هايشان ميشود.
زندانيان از وخامت اوضاع بهداشتي زندان از سرويس هاي بهداشتي بسيار کهنه و درهم ريخته و نبود امکانات در عذاب هستند.
اينها فقط گوشه اي از جنايات بختکي است به اسم حکومت اسلامي که بر سر جامعه ايران سوار شده است. کميته بين المللي عليه اعدام ضمن ابراز انزجار و خشم خود عليه اين جنايات و ددمنشي حکومت اسلامي٬ از همگان ميخواهد به احکام اعدام چهار همجنسگرا در ايران و به اعدامها در ايران اعتراض کنند. کميته بين المللي عليه اعدام۱٣ ماه مه ۲۰۱۲ International Committee against ExecutionInternational Committee against StoningEmail: minaahadi@aol.comTel: 0049 (0) 1775692413http://notonemoreexecution.orghttp://stopstonningnow.com/wpress/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر