۱۳۹۱ اردیبهشت ۳۱, یکشنبه

گروه هشت: جبران کمبود نفت ایران / بشار اسد باید برود

به گزارش رادیو آلمان، سران "گروه ۸" (هشت کشور بزرگ صنعتی جهان) تاکید کردند که کمبودهای احتمالی نفت بعد از تحریم نفت ایران را جبران کنند. آنها همچنین خواستار کناره‌گیری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از قدرت شدند.
در بیانیه‌ی منتشرشده از سوی سران "گروه هشت" رهبران کشورهای صنعتی، رژیم ایران را مورد خطاب قرار داده و متذکر شدند که توقف خرید نفت از ایران، بازارهای جهانی را متلاطم نخواهد کرد.
در بیانیه‌ی رهبران ۸ کشور صنعتی جهان تاکید شد که آن‌ها خود را برای خطرات و کمبودهای احتمالی نفت از آغاز تحریم نفت ایران که در ماه ژوئن شروع خواهد شد، آماده کرده‌اند.
در این بیانیه تصریح شد: «ما شرایط را با دقت تحت ن‍ظارت و بررسی داریم و به محض وقوع مشکل با مقامات آژانس بین‌المللی انرژی مذاکره خواهیم کرد تا مطمئن شویم که نیازهای نفتی بازار جهانی به شکل کامل و به موقع تامین خواهد شد.»
مقامات جمهوری اسلامی ایران پیش از این در اظهاراتی گفته‌اند که اگر آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا تحریم‌های سنگین خود علیه بانک‌ها و نفت ایران را لغو کند، آن‌ها آمادگی تعلیق غنی‌سازی اورانیوم را دارند.
این خواسته‌ی ایران با مخالفت سران اتحادیه اروپا و آمریکا مواجه شد و آن‌ها تاکید کردند تا وقتی که گام‌‌های جدی و موثر در توقف برنامه‌ی اتمی را نبینند، تحریم‌ها لغو نخواهد شد.

تاکید سران گروه هشت بر لزوم کناره‌گیری بشار اسد
در نشست سران کشورهای صنعتی در کمپ دیوید واقع در مریلند آمریکا، بر لزوم کناره‌گیری بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از قدرت تاکید شد.
باراک اوباما با تاکید بر الگوی یمن و کناره‌گیری علی عبدالله صالح و برگزاری انتخابات، چنین شیوه‌ای را برای سوریه نیز راهگشا دانست.
وی تاکید کرد:«اگر بشار اسد کناره‌گیری کند، می‌توان خوشبین بود که خون‌ریزی و کشتار متوقف شده و روند انتقال قدرت بی‌خشونت بیشتر ممکن خواهد شد.»
در گزارش نشست سران گروه هشت تاکید شد که رهبران کشورهای پیشرفته صنعتی به دنبال دموکراسی و راه‌حلی دیپلماتیک برای حل بحران سوریه هستند.
باراک اوباما که ریاست این دوره‌ از نشست گروه ۸ را برعهده داشت، تاکید کرد: «باید روند سیاسی و انتقال قدرتی را در سوریه مشاهده کنیم که تغییر واقعی را برای مردم این کشور به دنبال داشته باشد.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر