۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۶, سه‌شنبه

واردات عينک آفتابی به ایران ممنوع شد

کارمندنیوز: رييس اتحاديه عينك‌سازان و عينك‌فروشان اهواز با بيان اين‌كه براساس تصميم مسوولان كشور عينك آفتابي يكي از اقلام ممنوع وارداتي كشور اعلام شده است، گفت: همه اقلام عينك وارداتي است و اگر چه اين تصميم هنوز تاثير خاصي بر بازار عينك نگذاشته است اما در ماه‌هاي آينده و با افزايش گرايش مردم نسبت به خريد عينك آفتابي، احتمال كمبود عينك در بازار وجود دارد.
غلام‌علي آهنكوب‌نژاد در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: البته به دليل اين‌كه فروشندگان عينك، عينك خريداري شده در گمرك و يا انبار دارند، هنوز كمبود خاصي از نظر عينك آفتابي در بازار احساس نمي‌شود.
وي افزود: نرخ‌نامه خاصي در اين اتحاديه وجود ندارد و قيمت عينك به قيمت خريد آن بستگي دارد و نرخ عينك‌ها با توجه به آغاز شدن فصل گرما تغييري نمي‌كند و نرخ عينك بيشتر به نرخ ارز و نوسانات آن بستگي دارد.
آهنكوب‌نژاد تصريح‌كرد: عينك‌آفتابي استاندارد از ۲۴ هزار تومان به بالا به فروش مي‌رسند و البته بالا بودن نرخ برخي عينك‌ها فقط مربوط به آفتابي بودن نيست و برخي عينك‌ها به دليل نوع فرم، برند و مدل عينك تا قيمت يك ميليون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار عرضه مي‌شود.
رييس اتحاديه عينك‌فروشان اهواز درباره مشخصات عينك آفتابي خوب و با كيفيت، گفت: بايد رنگ فريم يك عينك آفتابي خوب، باكيفيت، استاندارد و عدسي آن ضد اشعه باشد و اشعه‌هاي نوري روي آن تاثيري نگذارد.
وي بيان‌كرد: در حال حاضر عينك‌هاي موجود در بازار چيني هستند و تعداد كمي از عينك‌ها ساخت اروپا است؛ هم‌اكنون عينك‌هاي چيني مشابه عينك‌هاي اصلي اما بي‌كيفيت، از طريق بساطي‌ها، مغازه‌هاي كوچك، بوتيك‌ها و خرازي‌ها عرضه مي‌شود كه مردم به دليل پايين بودن قيمت و تشابه به عينك با نوع اصلي آن و عدم آگاهي به سمت خريد اينگونه عينك‌ها گرايش پيدا مي‌كنند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر