۱۳۹۱ خرداد ۱۰, چهارشنبه

استقبال استرالیا از مداخله نظامی بین المللی در سوریه

وزیر امور خارجه استرالیا از مداخله نظامی در سوریه استقبال و در عین حال درباره مخالفت چین و روسیه به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت برای اتخاذ این رویکرد هشدار داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت استرالیا امروز چهارشنبه اعلام کرد که از بحث درباره مداخله نظامی در سوریه استقبال می کند و در عین حال درباره چالش های مهم ناشی از اجرایی شدن این مداخله نظامی نیز هشدار داد.
استقبال استرالیا از مداخله نظامی در سوریه در شرایطی گزارش می شود که فرانسه طرح صلح ارائه شده از سوی "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه را به شدت سازشی توصیف و تهدید به اقدام نظامی علیه سوریه کرده است.
وزیر خارجه استرالیا در ادامه به خبرنگاران گفت که تجهیز نظامی مخالفان سوری مشکلات واقعی در پی دارد و دولت "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه تجهیز نظامی مخالفان را به عنوان مجوزی برای کشتارهای شدیدتر معترضان سیاسی خود تفسیر می کند.
استرالیا روز گذشته با پیروی از رویکرد کشورهای غربی، دیپلمات های سوری مشغول فعالیت در کشور خود را اخراج کرد و "باک کار" وزیر امور خارجه استرالیا نیز اعلام نمود که این کشور با فرانسه درباره پیشنهاد استفاده از زور علیه نظام سوریه مذاکره خواهد کرد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر