۱۳۹۱ خرداد ۱۰, چهارشنبه

ناظران بین المللی: جنایت تازه رژیم بشار اسد در دیرالزور

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، مسئول ناظران سازمان ملل در سوریه از کشف چندین جسد در استان دیرالزور خبر داد و گفت که از دیدن این صحنه عمیقا متاثر شده است.
ژنرال رابرت موود در بیانیه ای اعلام کرد که ناظران بین المللی شب گذشته دستکم 13 جسد را در منطقه ای در استان دیرالزور کشف کردند که دستان همه آنها از پشت بسته شده بود و برخی نیز اثر گلوله در جمجمه شان دیده می شد.
مسئول ناظران سازمان ملل در سوریه می گوید که از دیدن این صحنه هولناک، بشدت تکان خورده و متاثر شده است.
دیدبان حقوق بشر سوریه سه شنبه شب از وقوع این جنایت در استان دیرالزور خبر داده بود.

بشار اسد یک قاتل است و باید برود
وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه یک قاتل است و باید از قدرت کنار برود.
لوران فابیوس که سه شنبه شب با کانال 3 تلویزیون فرانسه مصاحبه می کرد، در پاسخ به این سئوال که چگونه می توان روسیه و چین را متقاعد کرد که از حمایت از رژیم بشار اسد دست بکشند، گفت، هم اکنون گفتگوهای فشرده ای با کشورهای عضو شورای امنیت بویژه روسیه در جریان است تا سازمان ملل بتواند در مورد سوریه دست به اقدام بزند.
از سوی دیگر کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب که روز سه شنبه در دمشق با بشار اسد دیدار کرده به وی هشدار داده است که باید هرچه سریعتر به خشونتها در سوریه پایان دهد.
کوفی عنان گفته، به وی (بشار اسد) گوشزد کردم که فرصت برای گفتگو نامحدود نیست و زمان بسرعت می گذرد و روزی فرا خواهد رسید که جامعه بین المللی مجبور به اتخاذ تصمیماتی در مورد سوریه خواهد شد.
وی افزود، یکسال پس از آغاز اعتراضات سوریه، این کشور به نقطه ای غیرقابل بازگشت رسیده است.

مداخله نظامی در سوریه منتفی نیست
رئیس جمهور جدید فرانسه سه شنبه شب اعلام کرد که انتخاب گزینه نظامی از سوی جامعه جهانی علیه رژیم سوریه منتفی نیست.
فرانسوا اولاند که با تلویزیون دولتی فرانسه مصاحبه می کرد، در پاسخ به این سئوال مجری خبر که چگونه می توان از ادامه کشتار مردم سوریه پس از رویداد هولناک شهرک الحوله جلوگیری کرد، گفت، به نظر من مداخله نظامی بین المللی در سوریه منتفی نیست، به این شرط که شورای امنیت سازمان ملل در باره آن تصمیم گیری کند.
اظهارات رئیس جمهور فرانسه در حالی بیان می شود که رييس ستاد مشترک ارتش آمريکا نیز گفته برای توقف خشونت ها در سوريه، گزينه نظامی می بايست مورد بررسی قرار گيرد.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر