۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۳, شنبه

كارگران ایرانی هر روز فقيرتر می‌شوند

ایلنا: عضو فراكسيون كارگري مجلس اعلام كرد: به دليل وضعيت بحراني واحدهاي توليدي كارگران هر روز فقيرتر از گذشته مي‌شوند.
امیر طاهر خانی در گفتگو با خبرنگار ايلنا با بيان اين كه اجراي قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هزینه‌های زندگی كارگران را افزايش داده است تصريح كرد: لازم است افزایش حقوق کارگران به میزان مناسب در دستور کار دولت و شورای عالی کار قرار گیرد تا کارگران قادر باشند فشار ناشی از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را تحمل کنند.
عضو فراكسيون كارگري مجلس با اشاره به اين كه بخش زیادی از کارگران ما در حال حاضر زیر خط فقر زندگی می‌کنند خاطرنشان ساخت: در صورتی که افزایش دستمزد كارگران در دستور کار قرار نگیرد آنان وضعیت بدتری پیدا خواهد کرد.
او با بيان اين كه کارگران ما در بدترین وضعیت ممکن به سر می‌برند و هیچ پناه و پناهگاهی نداشته و مورد تحقیر قرار می‌گیرند خاطرنشان ساخت: هیچ نوع امنیت شغلی برای آنها متصور نیست. همه این مشکلات به نواقص قانون کار و ضوابط ظالمانه‌ای که در ارتباط با کارگران وجود دارد، باز می‌گردد.
به گفته او البته وضعیت نامناسب کارگران به این معنا نیست که کارفرمایان سود می‌برند، بلکه کارفرمایان هم به‌دلیل قانونمند نبودن روابط کارگر و کارفرما متضرر می‌شوند. به اين معنا كه کارخانه‌های زیادی هر روزه در آستانه تعطیلی قرار می‌گیرند. دلیلش این است که اقتصاد ما سروسامان ندارد و روابط اقتصادی خوب و تعریف شده نبوده و برنامه اقتصادی ما مدون نیست.
اين كارشناس اقتصادي ياد آور شد: اکثریت اعضای فراکسیون کارگری مجلس معتقدند که شورای عالی کار باید تصمیمات مقتضی اتخاذ کنند و همچنین با توجه به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تسهیلات لازم برای صاحبان تولید را در نظر بگیرد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر