۱۳۹۱ خرداد ۴, پنجشنبه

سازمان ملل: رژیم بشار اسد کودکان را هم شکنجه می کند


رادیو فرانسه: کمیسیونی که از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد مأمور تحقیق در مورد نقض حقوق بشر در سوریه شده است، در گزارشی که امروز در ژنو منتشر شد، ارتش و سرویس های اطلاعاتی این کشور را به عنوان مسئول بخش اعظم موارد نقض این حقوق در سوریه معرفی کرد.

در این گزارش ارتش و سرویس های اطلاعاتی سوریه به اعمال شکنجه حتا در مورد اطفال ١٠ ساله نیز متهم شده اند.

مأموران تحقیق تأکید کرده اند که توسل به شکنجه و زیر پا گذاشتن حقوق مردم در سوریه کماکان ادامه دارد.

استفادۀ ارتش از آتش سلاح های سنگین از جمله آتش توپخانه در مناطق مسکونی مردم از دیگر مواردی است که در این گزارش به آن اشاره شده است.

گزارش امروز به موارد نقض حقوق بشر در سوریه از ماه مارس سال پیش (آغاز جنبش اعتراضی مردم) تا ماه مه سال جاری مربوط می شود.

در این گزارش رژیم دمشق به ادامۀ اعدام های غیر قانونی یا فراقانونی، توسل به شکنجۀ شهروندان برای وادار کردن آنان به اعتراف به مجرم بودن خود یا اعضای خانواده های شان متهم شده است.

همزمان با انتشار این گزارش در ژنو، دیده بان حقوق بشر سوریه در بیروت اعلام کرد، مأموران رژیم امروز در یکی از دهکده های سوریه پس از بازداشت چهارتن از روستائیان بلافاصله آنان را تیرباران کردند.

این سازمان مدافع حقوق بشر افزود دست کم ١٣ تن در خشونت های امروز کشته شده اند.

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه رژیم را به اعدام برق‌آسای ده ها نفر در استان "ادلب" در روزهای اخیر و ادامۀ گلوله باران شهرهای مختلف متهم کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر