۱۳۹۱ خرداد ۴, پنجشنبه

موج جديد اخراج كارگران در آستانه اجرای فاز دوم هدفمندی

اکثر واحد‌ها به شدت با کمبود مواد اولیه مواجه‌اند كه اين شرايط باعث رونق گرفتن واسطه‌گری شده است.
ايلنا: یک فعال کارگری در قزوین نسبت به افزایش تعطیلی واحدهای تولیدی و به تبع موج جديد اخراج كارگران در آستانه فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها هشدار داد.
عید علی کریمی با بیان اينكه در شرايط فعلي اقتصادي واحد‌های بحران زده راهي جز اخراج کارگران ندارند افزود: در پي عدم پرداخت يارانه بخش توليد با اجراي فاز اول هدفمندي توسط دولت، هم اکنون بخش‌هایی از صنعت و تولید با مشکلات عدیده‌ای از جمله بیمه، مالیات، تسهیلات بانکی، تأمین نقدینگی و تحریم‌ها مواجه‌اند که آن‌ها را درتنگنا قرار داده است.
دبير اجرايي خانه كارگر قزوين بي‌مسئوليتي مدیران صنعتي و واردات بی‌رویه کالاهای خارجی را از دیگر عوامل تشديد بحران در بخش تولید دانست و افزود: نوسانات ارزی نيز یکي دیگر از عواملی است که اکثر صاحبان صنايع و سرمایه‌گذاران صنعتی را نسبت به آينده بخش توليد بدبين و دلسرد كرده است.
کریمی با بیان اینکه مهمترين مشکلات واحدهای تولیدی در بخش بانکی و تامين نقدینگی جهت تهيه مواد اوليه توليد است، اظهار كرد: اکثر واحد‌ها به شدت با کمبود مواد اولیه مواجه‌اند كه اين شرايط باعث رونق گرفتن واسطه‌گری شده است.
این فعال کارگری طراحی بسته حمایتی خاص برای توسعه صنعتی را ضروری دانست و عنوان كرد: كارگران صنعتي در سالي كه «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاري شده در انتظار حركتي از جانب مسئولان جهت حمايت از بخش توليد و خروج از بحران هستند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر