۱۳۹۰ اسفند ۲۴, چهارشنبه

عدالت در سرزمین عجایب

i
Rate This
Quantcast
* اگر به نان شب محتاج باشی و قوت لایموتی بدزدی می‌شوی انگل اجتماع و باید انگشتان دستت را قطع کرد!
*اگر سه هزار میلیارد دزدی کنی می‌شوی شهروند افتخاری کانادا!
*اگر رییس دزدان و اختلاس‌گران باشی می‌شوی رئیس جمهوری مکتبی و انقلابی قهرمان مستضعفان!
اعدام در ملاءعام*اگر نوجوانی باشی و در نزاعی از سر غفلت کسی را به قتل رسانی می‌شوی قاتل بالفطره و باید در ملاعام به دارت کشید تا عبرت دیگران شوی!
*اگر کهریزک راه بیاندازی و صدها نفر را شکنجه‌کنی و دهه‌ها نفر را به قتل برسانی می‌شود رئیس تامین اجتماعی!
*اگر فرمان قتل مردمی صلح‌طلب را بدهی صدها نفر را به خاک و خون بکشی و هزاران نفر را به زندان بیاندازی می‌شوی فقیه عارف و عادلِ مسلمانان جهان!
و اما خودی‌ها
*اگر این‌قدر گرسنه و درمانده باشی که به خاطر گرفتن ساندیسی و کیکی بروی رای بدهی، می‌شوی ساندیس‌خورِ خائنِ مزدورِ بی‌همه‌چیز.
*اگر برای بستن قرارداد صد میلیون تومانی با صدا و سیما بروی رای بدهی، می‌شوی هنرمندی که به سیاست کار ندارد و به خاطر هنرش باید از او تجلیل کرد.
*اگر برای تعطیل نشدن «موسسه باران‌»ات بروی رای بدهی می‌شوی قهرمان شجاع و «مسیح باز مصلوب» و باید صد سال دیگر به حکمت این کارت پی برد.
پی‌نوشت
این هم شاهکار دیگری از عدالت قضایی:

روزنامه «وطن امروز: چندی قبل مردی در میدان انقلاب به قتل می‌رسد و در این میان دو نفر به عنوان مظنون دستگیر می‌شوند. هر دوی آنها معتقداند که در نزاع شرکت داشته اما قتلی مرتکب نشدند اکنون بعد از گذشت ۲ سال و به دلیل مشخص نبودن قاتل، قاضی شعبه ۱۱۵۶ دادگاه بعثت به قرعه‌کشی‌ای عجیب دست زد. برای شناسایی قاتل نام هر دو مظنون را روی ۲ کاغذ جداگانه نوشت و در حضور وکیل خانواده مقتول، به قرعه‌کشی دست زد تا مشخص شود چه کسی باید مجازات شود!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر