۱۳۹۱ فروردین ۲, چهارشنبه

کمونیست کارگری درمورد حداقل دستمزد سال 91
فرستادن به ایمیل چاپ

logo-hezb
شورایعالی کار جمهوری اسلامی اعلام کرد که حداقل دستمزد کارگران در سال 91 با افزایش 18 درصد معادل 389 هزار و 754 تومان خواهد بود. برای همه از دولتی ها و شوراهای اسلامی شان تا کارگران و مردم محروم روشن است که این رقم چندین بار از خط فقر تعیین شده توسط حکومت هم کمتر است و با توجه به تورم لجام گسیخته این یعنی قدرت خرید کارگران از سال قبل نیز به مراتب پائین تر خواهد بود. این تصمیم بیشرمانه مشتی مفتخور و جنایتکار برای تحمیل یک بردگی مطلق به اکثریت جامعه است و کارگران آنرا نخواهند پذیرفت. دستمزدها باید چندین برابر شود، همانطور که قیمت نان و برق و گاز و سوخت چند برابر شده است.
در شرایطی که اعتراضات توده ای و قدرتمندی در سراسر دنیا علیه یک درصدی های حاکم و علیه تعرض آنها به سطح معیشت اکثریت مردم به راه افتاده است، در شرایطی که مبارزه برای افزایش دستمزد و سایر خواست های حق طلبانه در مراکز کلیدی و مهم کارگری در ایران گسترش یافته و کل جامعه در آستانه انفجار قرار دارد و جمهوری اسلامی در بحران همه جانبه ای دست و پا میزند، بیش از هر زمان زمینه برای ایجاد یک صف بندی قدرتمند علیه سرمایه داری و حکومت اسلامی آن مهیا شده است. امروز برای همه مردم ایران روشن است که تا جمهوری اسلامی هست، زندگی اکثریت مردم کارکن و زحمتکش بهبودی نخواهد یافت و هر نوع بهبودی در زندگی آنها به انقلاب و سرنگونی جمهوری اسلامی گره خورده است.

پاسخ کارگران، معلمان، پرستاران و کارمندان زحمتکش، بازنشستگان و جوانانی که از ابتدائی ترین نیازهای خود محروم شده اند، تلاش همه جانبه برای متشکل شدن و قد علم کردن علیه حکومت منحوس اسلامی سرمایه داران است. حزب کمونیست کارگری کارگران را به مبارزه ای گسترده و سراسری، به اعتصابات و تجمعات اعتراضی و برگزاری مجامع عمومی علیه تصمیم شورایعالی کار و با خواست چند برابر شدن دستمزدها فرا میخواند. اول مه، روز جهانی کارگر، فرصتی است که کارگران شاغل و بیکار، خانواده های کارگران، بازنشستگان، جوانان و زنان و همه مردم آزادیخواه، خود را برای برپائی تظاهرات های بزرگ و توده ای در سراسر کشور آماده کنند. حزب کلیه رهبران و تشکل های کارگری، کارگران پیشرو، کمونیست ها و فعالین جنبش های پیشرو و حق طلبانه را به تلاش برای یک اول مه تاریخی و شکوهمند در برابر مفتخوران حاکم فرامیخواند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر