۱۳۹۱ فروردین ۲, چهارشنبه

کمکهای دهها میلیون دلاری رژیم تهران به حماس

رادیو آلمان: سخنگوی سازمان فتح گفت، رژیم ایران به حماس پول می‌پردازد تا مذاکرات با فتح، گروه رقیب فلسطینی خود را بلوکه کند.
به گزارش خبرگزاری رویتزر، احمد آصف گفت، تهران اخیرا ارائه کمک‌های مالی خود به حماس که ۶ ماه پیش به حال تعلیق در آمده بود را از سر گرفته است.
سخنگوی فتح توضیح داد که علت تعلیق این کمک‌ها عدم حمایت حماس از رژیم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بود. اما بنا بر گفته وی، از آنجا که حماس آماده حمله به اسرائيل از نوار غزه است و این امر برای ایران اهمیت بیشتری دارد جمهوری اسلامی کمک‌های خود را از سر گرفته است.
آصف افزود: «ما اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد، ایران ده‌ها میلیون دلار به زهار و هنیه در دیدارشان از ایران پول داده است.»
محمود زهار، دومین مقام ارشد حماس در نوار غزه هفته گذشته از ایران دیدار کرد و دیداراسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس از ایران در ماه فوریه انجام شد.
به نوشته رویترز، سخنگوی فتح این سخنان را در واکنش به اظهارات اخیر زهار در مورد اینکه مذاکرات با فتح در حال حاضر "مسکوت" مانده ابراز داشت. این مذاکرات در حالی "مسکوت" مانده که شش ماه پیش بین حماس و فتح تفاهم‌نامه آشتی ملی امضا شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر