۱۳۹۱ فروردین ۱۱, جمعه

بحران سوریه؛ خامنه ای درخواست ترکیه را رد کرد

به گزارش منابع خبری، خامنه ای امروز در دیدار با نخست وزیر ترکیه، درخواست این کشور برای عدم حمایت جمهوری اسلامی از رژیم بشار اسد را رد کرد.
به گفته رسانه های ترکیه، بررسی بحران سوریه یکی از محورهای اصلی مذاکرات نخست وزیر این کشور با مقامات جمهوری اسلامی در سفر وی به ایران بوده است.
ترکیه همسو با کشورهای غربی و عربی از اپوزیسیون سوریه حمایت می کند و خواستار قطع کمکهای جمهوری اسلامی به رژیم بشار اسد شده است.
اما خامنه ای روز پنج شنبه در دیدار با رجب طیب اردوغان در مشهد به وی گفته، جمهوری اسلامی از سوریه به دلیل حمایت از خط مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی دفاع خواهد کرد.
نخست وزیر ترکیه پیش از سفر به تهران، در سئول پایتخت کره جنوبی با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در باره بحران سوریه گفتگو کرده بود و برخی منابع خبری گفته اند که وی حامل پیامی در این مورد از سوی مقامات آمریکايی برای سران رژیم تهران بوده است.
اما خامنه ای امروز با رد این خواسته ها به رجب طیب اردوغان گفته، جمهوری اسلامی قویا با هر طرح آمریکا در ارتباط با مسایل سوریه و با هرگونه دخالت نیروهای خارجی در امور این کشور به شدت مخالف است.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر