۱۳۹۱ فروردین ۳, پنجشنبه

اتحادیه اروپا: پنجره دیپلماسی در حال بسته شدن است

رادیو اسرائیل: سخنان روز گذشته خامنه ای که هشدار داد حکومت اسلامی در مقابله با تهدیدها، به حمله نظامی دست خواهد زد، با واکنش تحلیلگران روبرو شد که گفتند رهبر رژیم ایران قصد «فرار به جلو» داشته است.
خامنه ای روز گذشته در مشهد گفت: «ما بمب اتمی نداریم و آن را نخواهیم ساخت، اما در مقابله با تهدید دشمنان، حال چه آمریکا و چه رژیم صهیونیستی، برای دفاع از خود، در همان سطحی که دشمن به ما حمله کند، ما هم حمله خواهیم کرد».
رهبر حکومت اسلامی سپس افزود: «آمریکایی ها اشتباه بزرگی مرتکب می شوند اگر فکر کنند با تهدید می توانند ایران را نابود کنند».
او در حالی مدعی شد که آمریکا قصد دارد ایران را نابود کند که رییس جمهوری ایالات متحده، پرزیدنت باراک اوباما در پیام نوروزی خود بار دیگر از ملت ایران حمایت کرد و گفت به منظور کمک به ایرانیان برای دسترسی به جریان آزاد اطلاعات، تسهیلاتی نیز قائل خواهد شد.
همزمان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خانم کاترین اشتون هشدار داد که "پنجره دیپلماسی" برای حل معضل اتمی رژیم ایران در حال بسته شدن است.
وزیر خارجه بریتانیا، آقای ویلیام هیگ نیز بار دیگر تأکید کرد همه گزینه ها برای حل معضل اتمی رژیم ایران، همچنان روی میز است.


تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه رژیم تهران
به گزارش خبرگزاری «ریا نووستی»، اتحادیه اروپا در نشست وزیران خارجه خود که قرار است روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار شود، تحریم های هدفدار جدیدی را در مورد ایران اعمال خواهد کرد.
این مطلب را خبرگزاری "فرانس پرس" با استناد به یک مقام معرفی نشده اتحادیه اروپا گزارش داده است.
اتحادیه اروپا قصد دارد 18 نام جدید را بخاطر نقض حقوق بشر در ایران در "لیست سیاه" خود بگنجاند که اکنون مرکب ازاسامی 61 نفر است.
علاوه بر این در نظر است تحویل تجهیزات و نرم افزارهای رایانه ای قابل استفاده برای شنود مکالمات تلفنی و کنترل اینترنت به ایران ممنوع شود.
یادآور می شود وزیران امور خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه 23 ژانویه در اجلاس خود در بروکسل تصمیم گرفتند واردات نفت از ایران به کشورهای اروپایی را تحریم کنند. در نظر است کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا اول ژوئیه سال 2012 واردات نفت خود از ایران را بطور کامل متوقف کنند.
اتحادیه اروپا علاوه بر تحریم نفتی و اعمال تحریم های مالی علیه بانک مرکزی ایران همچنین ممنوعیت صادرات تجهیزات اساسی برای صنعت نفت و انتقال فناوری های مربوطه به ایران را برقرار کرده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر