۱۳۹۱ فروردین ۱۱, جمعه

محکوميت رژيم آخوندی به پرداخت غرامت به قربانيان تروريسم

دادگاهی در آمريکا رژيم آخوندی را به پرداخت نزديک به ۴۵ ميليون دلار غرامت به بازماندگان آمريکايی حملات انتحاری بيروت در سال ۱۹۸۳، و خانواده قربانيان اين حادثه محکوم کرد.

قاضی فدرال، رويس لمبرت، اين حکم را پس از بررسی دادخواست جفری پل اوبراين و دانيل نيل گافنی، دو تفنگدار دريايی آمريکايی، صادر کرد که در حادثه بيروت زخمی شده بودند، دادخواستی که در آن رژيم ايران به مشارکت در اين حمله انتحاری متهم شده است.

در اين حملات انتحاری که ۲۳ اکتبر ۱۹۸۳، اول آبان ماه ۱۳۶۲، در خلال جنگهای داخلی لبنان رخ داد، برخورد جداگانه دو خودروی بمب گذاری شده به محل اقامت تفنگداران دريايی آمريکا و سربازان فرانسوی عضو نيروهای چندمليتی در بيروت ۲۹۹ کشته بر جای گذاشت که در ميان آنها ۲۴۱ آمريکايی و ۵۸ نظامی فرانسوی بودند.

اکنون نزديک به ۳۰ سال پس از اين حادثه شکايت و پيگيری دو تن از مصدومان آمريکايی اين حملات منجر به صدور اين حکم شده، و بر اساس رأی اين قاضی آمريکايی هر يک از اين دو نفر ۶. ۷ ميليون دلار دريافت خواهند کرد.

اين دادگاه همچنين مبالغی را هم به عنوان خسارت قابل پرداخت به خانواده های قربانيان آمريکايی اين حملات تعيين کرده است.

خبرگزاری آسوشتيدپرس به نقل از وکيل اين دو شاکی آمريکايی نوشته است که به اعتقاد او چنين مبلغی از محل داراييهای بلوکه شده ايران در آمريکا قابل تخصيص است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر