۱۳۹۱ تیر ۴, یکشنبه

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری درباره اتفاقات اخیر مصر: کشمکش دو نیروی ارتجاعی در مقابل انقلاب مصر!


فرستادن به ایمیل چاپ

logo-hezb انقلاب مصر، فقط ۱۸ روز نیاز داشت تا حسنی مبارک، مظهر و سمبل قدرت سیاسی طبقه بورژوازی مصر، را ساقط کند. ۱۸ ماه از آن ۱۸ روز شکوهمند گذشته است. ۱۸ ماهی که حتی یک لحظه اش خالی از تقابل نیروهای انقلابی از یکطرف و نیروهای ارتجاع متعلق به نظام سابق نبوده است.

انقلاب مصر اکنون لحظات حساس و تعیین کننده ای را از سر میگذراند. لحظاتی که اثر خود را بر سرنوشت آتی تقابل انقلاب وضد انقلاب خواهد گذاشت. برای جایگزینی رئیس جمهور مادام العمری که بقدرت انقلاب ساقط شده است مضحکه انتخاباتی ای براه انداخته اند تا انقلاب را ساقط کنند. قرارست از میان دو کاندید ارتجاعی، احمد شفیق از طرف "شورای عالی نیروهای مسلح" (اسکف) و محمد مورسی از طرف اخوان المسلمین، یکی را از صندوق درآورند و ختم انقلاب را اعلام کنند.

ظاهرا تنها مسئله این است که این دو نیرو، اصول دمکراسی را رعایت نمیکنند، تقلب میکنند، علیه همدیگر توطئه میکنند و در نتیجه جامعه مصر دچار بحران شده است. اسکف کودتا کرده است و اخوان مقاومت میکند. این تفسیر آن ژورنالیسمی است که حتی در اوج انقلاب هم هدفش چیزی نبود جز خالی کردن انقلاب از مضمون رادیکالش، و تصویر دادن از آن به عنوان حرکتی که نهایت آمالش دموکراسی و پارلمان است! مضحکه انتخاباتی حاضر خود بروشنی نشان میدهد که دموکراسی و پارلمان تا چه حد به آرمانهای انقلابی مردم بی ربط است و چگونه در دستان ارتجاع بعنوان اسلحه ای علیه انقلاب عمل میکند.

آن نیروهایی که در اوج غرش میدان تحریر، زیر بال همدیگر را گرفته بودند و علیه انقلاب توطئه میچیدند امروز برای باز سازی نظام سیاسی مورد نیاز طبقه حاکم مصر بازی انتخاباتی براه انداخته اند. این رقابت دو نیروی ارتجاعی برای سهمخواهی بیشتر در قدرت سیاسی علیه طبقه کارگر و علیه آن نسل به پا خاسته ای است که حماسه شکوهمند میدان تحریر را در خاطره جهان معاصر برجای گذاشت.

توده مردم انقلابی تا همینجا عملا نشان داده اند که توهمی به این بازی انتخاباتی ندارند. ۷۰ درصد واجدین شرایط در این انتخابات کذایی اصلا شرکت نکردند. یعنی اکثریت رسما اعلام کردند که به ادامه انقلابشان وفادارند و در برابر این کلاهبرداری سیاسی می ایستند. بورژوازی ضربه خورده از انقلاب مصر، علیرغم تمام دوز و کلکها و تهدیدها و تطمیها و شعبده بازی های انتخاباتی فقط توانسته است ۱۳ درصد رای برای هر کدام از نمایندگانش رای دست و پا کند. این یک شکست سیاسی مفتضحانه از انقلابی است که اگر دوباره به میدان بیاید میتواند در کمتر از ۱۸ روز کل این عمارت فاسد سیاسی را با اسکف و اخوانش در هم بکوبد.

"انتخابات" کنونی مصر، کشمکش بالاییها در قالب اسکف و اخوان المسلین علیه ادامه انقلاب مصر است. هر کدام از این نیروها خود را صالحتر از دیگری برای مقابله با انقلاب میداند. انقلاب مصر باید و میتواند از این شکاف میان دو ضد انقلاب سربلند کند، تشکلهای کارگری اش را گسترده تر کند، اعتراضات و اعتصاباتش را دامن بزند، دست همه کسانی که به این حقه بازی انتخاباتی نه گفته اند را در دست هم بگذارد، به میدان تحریر بازگردد، متحد شود، متشکل شود، شعار "نان و آزادی و حرمت انسانی" اش را بار دیگر در سراسر مصر بلند کند و علیه کل دار و دسته های نظامی و غیر نظامی، قدیم و جدید طرفدار نظم حاکم قد علم کند و اجازه ندهد دو نیروی ارتجاعی سرنوشت انقلابی به این عظمت را رقم بزنند.

راه پیشروی انقلاب مصر در گرو یک نه محکم و متحد و متشکل طبقه کارگر، زنان و جوانان علیه همه دار و دسته های اونیفورم پوش و ریش و تسبیح دار، اسلامی و غیر اسلامی طرفدار ادامه نظم طبقاتی حاکم است.

زنده باد انقلاب مصر!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ ژوئن ۲۰۱۲، ۲ تیر ۱۳۹۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر