۱۳۹۱ خرداد ۲۹, دوشنبه

منشور جنبش انقلابی برای سرنگونی جمهوری اسلامی


فرستادن به ایمیل چاپ

manshor
جنبش سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی باید پرچم خود را برافرازد!
مدتهاست مردم ایران اعلام کرده اند که جمهوری اسلامی باید برود. مدتهاست برای سرنگونی جمهوری اسلامی جنبش وسیعی در عرصه های مختلف جامعه در جریان است، جنبش عظیمی که خیزش میلیونی ٨٨ یک نقطه اوج آن بود. جنبشی که بارها حضور خود را با اعلام حکومت اسلامی نمیخواهیم و مرگ بر خامنه ای، مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر جمهوری اسلامی، و یا آتش زدن عکس خمینی و خامنه ای در شورشهای شهری و در تظاهراتهای خیابانی اعلام کرده است.
همه کارگران و زنان و جوانانی که در مقاطع مختلف علیه جمهوری اسلامی دست بمبارزه زده اند، همه توده های مردم انقلابی که در برآمدهای مختلف جنبش سرنگونی و بویژه در دوساله اخیر با خواست خلاصی از شر جمهوری اسلامی قدم بمیدان مبارزه گذاشته و در سازماندهی تظاهرات خیابانی، اعتراضات محلی، بر پاداشتن اعتراضات شبانه، و درگیری و جنگ و گریز خیابانی با نیروهای سرکوبگر و مزدوران حکومتی نقش موثری ایفا کرده اند، همه کسانی که در شبکه های اجتماعی اینترنت برای سرنگونی حکومت همصدا و هم نظر و همراه میشوند و بخود سازمان میدهند، و همه نیروها و سازمانها و احزابی که هدف انقلاب و سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی را دنبال میکنند متعلق به این جنبش سرنگونی طلبانه مردم اند. جنبشی که عزم جزم کرده است بقدرت انقلاب و قیام کل نظام ضد انسانی جمهوری اسلامی را بزیر بکشد. این جنبش تماما در تمایز و تقابل با خط استحاله و مرمتکاری رژیم، پرهیز از "ساختارشکنی" و تلاش برای بازگشت به دوره خمینی و اعاده قانون اساسی قرار دارد. این جنبش باید خودآگاه شود، اهداف و شیوه های مبارزه خود را بروشنی بشناسد و اعلام کند، و با قدرت و صلابت علیه حکومت و نظام جمهوری اسلامی بمیدان بیاید.
منشور زیر پرچم و سند هویت این جنبش سرنگونی طلبانه و انقلابی مردم است. این منشور گامی است در جهت شفاف و متحد و منسجم کردن صف اعتراضات و مبارزات مردم علیه جمهوری اسلامی. این منشور همچنین محكی است برای ارزیابی همه نیروهای مدعی مبارزه با جمهوری اسلامی، و افشا و خنثی کردن تلاشهائی که از جانب نیروهای شبه اپوزیسیون رژیم و اصلاح طلبان حكومتی و غیر حكومتی برای حفظ نظام جمهوری اسلامی صورت میگیرد.
حزب کمونیست کارگری خود را به مبارزه برای تحقق این منشور و اجرای مفاد آن متعهد میداند. ما همانطور که بروشنی در برنامه و سایر مصوبات و اسناد حزبی اعلام شده، خواهان بزیر کشیدن حکومت و نظام جمهوری اسلامی بقدرت انقلاب مردم، دخالت آزاد، آگاه و مستقيم مردم در حکومت، و برپائی جمهوری سوسیالیستی هستیم. جمهوری سوسیالیستی نه تنها فورا مفاد و اهداف اعلام شده در منشور جنبش سرنگونی را متحقق میکند بلکه تامین و تضمين کننده وسيع ترين آزاديها و رفاه و برابرى در جامعه خواهد بود.

ما همه مردم آزادیخواه و سرنگونی طلب و همه فعالین جنبش های اعتراضی علیه جمهوری اسلامی را به پیوستن به این منشور و مبارزه برای تحقق مفاد آن فرامیخوانیم.

حزب کمونیست کارگری ایران
٧ فروردین ١٣٩٠، ٢٧ مارس ٢٠١١


منشور جنبش انقلابی برای سرنگونی جمهوری اسلامی
سرنگونی حکومت و درهم شکستن نظام جمهوری اسلامی به معنی تحقق اهداف زیر است:
١- خلع ید ولی فقیه، رئیس جمهور و كلیه مقامات دولتی از قدرت
٢- بازداشت فوری و محاکمه علنی سران و کلیه مقامات جمهوری اسلامی که در تمام طول حاکمیت این رژیم مسئول، آمر و یا عامل کشتار و جنایت علیه مردم بوده اند
٣- انحلال فوری وزارت اطلاعات و همه نهادها و نیروهای امنیتی، سرکوبگر و مسلح حکومت
٤- انحلال دولت، مجلس، قوه قضائیه، دادگاهها، بنیادها و سایر نهادهای سیاسی و اجرائی و ایدئولوژیک رژیم
٥- الغای قانون اساسی، قانون مجازات اسلامی، قانون قصاص، قانون کار و سایر قوانین ضد انسانی جمهوری اسلامی

جنبش سرنگونی همچنین بمنظور جلوگیری از بازگشت و اعاده قدرت ارتجاع در اشکال دیگر، ممانعت از هر نوع بند و بست و مهندسی قدرت از بالای سر مردم، و برای ایجاد شرایطی که مردم بتوانند آگاهانه، آزادانه و در شرايط امن نظام حکومتى آتى را تعيين کنند برای تحقق اهداف زیر پیگیرانه مبارزه میکند.

١- آزادی فوری و بیقید و شرط کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی
٢- لغو مجازات اعدام.
٣- لغو حجاب اجباری و جداسازی جنسیتی. لغو فوری همه قوانین تبعیض آمیز نسبت به زنان.
٤- جدائی کامل مذهب از دولت، از سیستم قضائی و از آموزش و پرورش. آزادی کامل مذهب و بی مذهبی بعنوان عقیده و امر خصوصی افراد
٥- اعلام و تضمین آزادی بی قید و شرط عقیده، بیان، اجتماعات، مطبوعات، تظاهرات، اعتصاب، تشکل و تحزب
٦- برسمیت شناسی حقوق مساوی برای همه شهروندان کشور مستقل از مذهب، زبان، قومیت، جنسیت، ملیت و تابعیت
٧- حسابرسی مالی از کلیه مقامات حکومت و وابستگانشان و همچنین کلیه موسسات و بنیادهای مذهبی، اقتصادی و نظامی جمهوری اسلامی. مصادره اموالی که این مقامات و موسسات از راه دزدی و غارت اموال مردم تصاحب کرده اند و صرف آن در خدمت رفاه همه افراد جامعه
٨- تامین فوری مبرم ترین نیازهای رفاهی جامعه. افزایش فوری دستمزد و حقوق متناسب با سطح هزینه ها و منطبق با آخرین استانداردهای زندگی امروز. رایگان کردن فوری طب و آموزش و پرورش.

ضامن تحقق اهداف فوق قدرت مردم است. مردمی که با انقلاب خود جمهوری اسلامی را سرنگون کرده اند باید متحد و متشکل به حضور فعال در عرصه سیاست ادامه دهند، هر نیروی مانع تحقق اهداف فوری فوق و کل خواستهای انقلاب را کنار بزنند و اداره امور را خود در دست بگیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر