۱۳۹۱ خرداد ۱۸, پنجشنبه

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسي: " چطوري بگم كه خودم با چشمهاى خودم ديدم كه خونت آب بركه را رنگين كرد و من بعد از اون ديگه هرگز از ميوه هاى اون باغ نخوردم"

فرستادن به ایمیل چاپ
از كارزار تدارك رسيدگى به كشتار زندانيان سياسى در دهه شصت- ايران تريبيونال حمايت كنيد
" چطوري بگم كه خودم با چشمهاى خودم ديدم كه خونت آب بركه را رنگين كرد و من بعد از اون ديگه هرگز از ميوه هاى اون باغ نخوردم"
جمله بالا بخشى از نامه ليلا قلعه بانى در رابطه با اعدام دو برادرش در سال 1360 ميباشد۰ رژيم برادران ليلا را، محمد 25 ساله و رضا 23 ساله را كه هر دو دانشجو بودند در فاصله سه هفته در شهريور 1360 اعدام كرد۰
خانواده ليلا تنها خانواده اى نبودند كه عزيزانشان را از دست دادند، رژيم در دهه 60 هزاران نفر را در محل كار و تحصيل و اماكن عمومى ربود ، شكنجه كرد و در يك مضحكه اى به اسم دادگاه كه تنها چند دقيقه بود حكم اعدامشان را صادر كرد، هزاران خانواده جانباخته هنوز هم نميدانند عزيزانشان در كجا دفن شده اند و در حسرت يك لحظه ديدنشان و يا شنديدن صدايشان روزها و سالها را سپرى كرده اند۰
هزاران نفر مانند برادران ليلا زنده نماندند تا به ما بگويند در زندان چه زجرى كشيده اند ، خاانواده هايشان هر شب و هر روز با اين سئوال دردناك زندگى ميكنند كه به فرزندانمان چه گذشت؟ تنها آرزوى اين خانواده ها اينست عاملين و آمرين كشتار فرزندانشان محاكمه شوند۰
رژيم هزاران نفر را دهه شصت اعدام كرد تا صداى آزاديخواهى را خاموش كند ، اما صداى آزاديخواهى و حق طلبى جانباختگان از حلقوم من و شما فرياد زده شد، ما پيمان بستيم كه صداى جانباختگان دهه شصت و خانواده هايشان باشيم۰
بعد از سالها امكان اين فراهم شد كه در يك دادگاهى خانواده و دوستان جانباختگان دادخواهيشان را به گوش دنيا برسانند۰ كارزار تدارك رسيدگى به كشتار زندانيان سياسى در دهه شصت قرار است در روزهاى 18 الى 23 ماه ژوئن در لندن انگلستان برگزار شود۰ من از تك تك شما عزيزان دعوت ميكنم كه در اين دادگاه شركت كنيد۰ اگر اعضاى خانواده و يا دوستانتان را در اين دهه از دست داده ايد و يا اگر زندانى سياسى دهه شصت هستيد با كارزار تماس بگيريد، اين يك فرصتى تاريخى است كه صداى دادخواهى هزاران زندانى سياسى و خانواده هايشان شنيده شود و زمينه محاكمه سران جنايتكار رژيم اسلامى فراهم شود۰
من و شما ميتوانيم صداى هم زندانيمان باشيم كه اعدام شد و هرگز نتوانست به دنيا بگويد چه زجرى را متحمل شد۰
در عين حال روز بيستم ژوئن 2012 برابر با سي و يك خرداد 1391 روز جهانى در حمايت از زندانيان سياسي ميباشد۰ در بسيارى از كشورها مراسمهايى برگزار ميشود۰
من از همه شما عزيزان دعوت ميكنم كه هر چه وسيعتر در اين روز شركت كنيد، اين روزيست كه همه با هم ، يكصدا در كشورهاى مختلف دنيا صداى زندانيان سياسى و جانباختگان را انعكاس ميدهيم۰
براى اطلاعات بيشتر در رابطه با بيستم ژوئن روز جهانى در حمايت از زندانيان سياسى و تماس با كارزار به سايتهاى اينترنتى زير مراجعه نماييد
به اميد پيروزى

شيوا محبوبى
سخنگوى كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسي در ايران

وبلاگ روز جهانى در حمايت از زندانيان سياسى
http://20juneiran.wordpress.com
مصاحبه با ليلا قلعه بانى و متن كامل نامه ليلا
http://www.youtube.com/watch?v=P0RmUa3epy8
http://irantribunal.com/ASNAD/LielaGhalabani.html

سايت ايران تريبيونال
http://www.irantribunal.com/
هفتم ژوئن ٢٠١٢ برابر با هجدهم خرداد ١٣٩١

--------------------
http://20juneiran.wordpress.com
Join us on 20 June 2012 - در روز جهانى در حمايت از زندانيان سياسي شركت كنيد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر