۱۳۹۱ خرداد ۱۸, پنجشنبه

مينا احدي گزارش يک سفر: يک شهر در ايتاليا٬ قبل و بعد از صداي زانيار


فرستادن به ایمیل چاپ


نميخواهم زير خاک بروم. من جوانم و آرزوهاي زيادي دارم.
شاهين نجفي و دفاع مردم ايتاليا از يک هنرمند
ita1
روز پنج شنبه ۲۴ ماه مه ٬ هواپيماي ما در فرودگاه تره وزيو نزديک ونيز بر زمين مي نشنيد . اين سفر براي شرکت در برنامه اي است که از مدتها قبل تدارک ديده بوديم٬ رساندن صداي زندانيان و محکومين به اعدام به گوش مردم ايتاليا. در اين روزها اما يک واقعه ديگر ٬ يعني اعلام فتوا از طرف حکومت اسلامي ايران عليه شاهين نجفي هنرمند ايراني – آلماني٬ يک موضوع مهم براي ما است و بهمين دليل دفاع از شاهين و افشاگري در مورد اين فتوا را در کل برنامه قبلي مي گنجانيم و کميته ندا دي در ايتاليا که سازمان دهنده کل اين برنامه ها است٬ در فاصله چند روز براي روز ۲۵ ماه مه در محل " پي – ان – باکس" در شهر پردونونه ٬ يک برنامه ابراز همبستگي با شاهين نجفي و همچنين برنامه گفتگوي مستقيم با محکومين به اعدام را سازمان ميدهد و در روزنامه گازنتينو به تاريخ ۲۴ ماه مه با يک مصاحبه با طاهر جعفرزاده سازمان ده اصلي برنامه ها چنين مينويسد:

" بعد از کمپين سکينه محمدي آشتياني زن ايراني محکوم به سنگسار ٬ که ايتاليا از او دفاع کرد٬ اين بار در پردونون يک اتفاق مهم حقوق بشري اتفاق مي افتد . در اين شهر اين بار قرار نيست تظاهراتي انجام شود٬ يک واقعه منحصر بفرد اتفاق مي افتد٬ يک زنداني از ايران فردا قرار است با مردم ايتاليا صحبت کند. " در اين روزنامه همچنين مينويسند که شاهين نجفي يک هنرمند ايراني صرفا به دليل خواندن يک آهنگ در مورد يک امام که در سال ۸۹۶ مرد٬ به اسم امام نقي ٬ اکنون به مرگ محکوم شده و براي سر او جايزه ۱۰۰ هزار دلاري تعيين کرده اند ٬ قرار است اگر امکان تماس با او باشد در اين برنامه صحبت کند. روزنامه گازنتينو مينويسد که در برنامه روز ۲۵ ماه مه مينا احدي از کميته عليه اعدام صحبت خواهد کرد.

۲۵ ماه مه ٬ ساعت ۹ شب صدايي لرزان از درون زندان تاريخ يک شهر را به دو قسمت تبديل ميکند٬ قبل و بعد از شنيدن اين صدا!
ita2
https://encrypted-tbn0.google.com/images?q=tbn:ANd9GcSCKtVXh060ke8x9VnjXM7yWgvbfmm4N9XseebUsk7Rm5Kwo7__HA

در سالن محل برگزاري کنفرانس مطبوعاتي٬ سکوت عجيبي مستولي است. يک نفر از آنسوي خط حرف ميزند:" نميخواهم زير خاک بروم٬ جوانم و آرزوهاي زيادي دارم٬ ميخواهم زنده بمانم٬ فکر کنيد که من بچه شما هستم٬ از شما تقاضاي کمک دارم شمايي که صداي مرا مي شنويد٬ شما سازمانهاي حقوق بشري کمکمان کنيد ." سالن " پي-ان-باکس" محل برگزاري اين کنفرانس٬ در سکوت و شوک عجيبي بسر ميبرد. کسي حتي پلک هم نميزند. همه با بغضي در گلو و در سکوت مطلق به اين حرفها گوش ميدهند...

روزنامه ايتاليايي در مورد اين لحظه مهم در تاريخ شهر پردونونه نوشت: شنيدن اين صدا٬ فاصله بين ايران و پردونونه ٬ فاصله بين ما و خاورميانه را کم ميکند. زانيار و لقمان مرادي نه فقط نام فاميل مشترکي دارند٬ بلکه آنها سلول مرگشان را نيز باهم سهيم هستند. ما مردم ايتاليا به ياري آنها مي شتابيم٬ به ياري زانيار ولقمان و به ياري شاهين نجفي و آزادي بيان.

اين صداي گرم و لرزان ٬ به گروهي از مردم که در سالن پ ان باکس تجمع کرده اند ٬ ميگويد : مرا و لقمان مرادي ۲۶ ساله را دستگير کردند و شکنجه کردند٬و اتهامات را قبول کرديم هدف اصلي آنها پدرم بود که فعال سياسي عليه حکومت است ."

يک روزنامه ديگر ايتاليايي به اسم مسنجرو نتو٬ نوشت : به همراه سازمان ندا دي و مينا احدي از کميته بين المللي عليه سنگسار صداي هيجان انگيز جواني را مي شنويم که توسط تلفن دستي حرف ميزند . و ما صداي عصبانيت مردمي را مي شنويم که در اين سالن تجمع کرده اند "

براي آنهايي که اسير حکومت اسلامي هستند و بويژه اين روزها شاهد اعدامهاي گسترده در ايران هستند٬ رساندن صداي خود به خارج از زندانها يک وسيله مهم دفاع از ادامه زندگيشان است. برگزار کنندگان اين برنامه از همه مردم ايتاليا و از دولتهاي اروپايي ميخواهند فورا کاري بکنند. ايران هر سه ساعت يکبار يک انسان را ميکشد. و دنيا نبايد در مورد اين جنايات سکوت کند.

دفاع از شاهين نجفي و اجراي برنامه توسط يک خواننده رپ ايتاليايي

بخش دوم اين برنامه ٬ در مورد شاهين نجفي است. ما براي گرفتن پيام مستقيم از شاهين نجفي تلاش ميکنيم٬ امکان تماس مستقيم و دادن پيام از سوي شاهين نجفي٬ بدلايل امنيتي فراهم نيست. من يکروز قبل از برنامه با گونتر والراف ٬ هنرمند و نويسنده سرشناس آلماني که فعالانه عليه فتواي شاهين نجفي کوشش ميکند و رسانه هاي آلماني نوشته اند که او همراه با شاهين است٬ تماس ميگيرم و با او حرف ميزنم.

آهنک " آي نقي" با اجراي شاهين نجفي براي حاضرين در مراسم و نمايندگان مطبوعات٬ پخش ميشود و طاهر جعفرزاده در مورد کمپين يادآوري نقي و همچنين اجراي آهنگ آي نقي توضيحاتي داده و اعلام فتوا از سوي چند آخوند حکومتي و حکومت اسلامي را براي حاضرين توضيح ميدهد. در ادامه برنامه٬ من در مورد اين امر که حکومت اسلامي ايران سي و سه سال با نام خدا و قران و مذهب و اسلام٬ يک جامعه را سرکوب کرده ٬ حرف ميزنم و از يک جنبش عظيم ضد اسلامي در ايران و بويژه جنبش ضد اسلامي جوانان و اينکه اجراي ترانه آي نقي از سوي شاهين نجفي تنها يک نمونه از اين جنبش عظيم اجتماعي است٬ ميگويم. در ادامه يک خواننده ايتاليايي براي ابراز همبستگي با شاهين نجفي و جوانان در ايران دو ترانه اجرا ميکند:

https://www.facebook.com/profile.php?id=1575967239
ita3
حضور در تلويزيون سراسري ايتاليا " کانال ايتاليا" و صحبت با ميليونها نفر در مورد زانيار ولقمان مرادي و محکومين به اعدام در ايران و در مورد شاهين نجفي

روز ۲۸ ماه مه من و طاهر جعفرزاده از کميته ندا دي ٬ از ساعت ۶ صبح مهمان برنامه گفتگوي مستقيم با مردم هستيم. در اين برنامه دو نفر سياستمدار ايتاليايي نيز حضور دارند. برنامه دو ساعته با امکان گفتگوي مستقيم با مردم .
در ابتدا در مورد زندانيان سياسي و اعدامها در ايران حرف ميزنيم و ويدئويي از سران و مزدوران حکومت اسلامي پخش ميشود که در آن ٬ چهره جنايتکاران اسلامي را نشان ميدهند. سپس سوالات از ما شروع ميشود٬ تعداد اعدامها در روزهاي اخير و مقابله با اعدام چگونه بايد باشد و بحث در مورد سوريه و جنايات بشار اسد و نقش مستقيم جمهوري اسلامي در اين جنايات و مبارزات مردم در ايران براي سرنگون کردن يک حکومت فاشيست وضدانساني اسلامي است.

در ادامه برنامه در مورد شاهين نجفي حرف ميزنيم. ويدئو کليپي از او پخش ميشود و د رمورد جنبش عظيم ضد مذهبي در ايران حرف ميزنيم. مهمانان ايتاليايي حاضر در برنامه نيز از ما سوال ميکنند و مباحثات در مورد مشکلات مردم ايتاليا و ايران و همبستگي مردم در اين دو کشور براي رسيدن به يک زندگي بهتر است.

در اين برنامه در مورد اينکه کنسولگري حکومت اسلامي در مونيخ ٬ فتواي قتل شاهين نجفي را پخش کرده و براي ايرانيان ساکن در آلمان از طريق ارسال نامه و امايل اين فتوا را پخش کرده و عملا ميخواهد قتل شاهين را سازمان دهد٬ صحبت ميکنيم و ضرورت فوري بستن سفارتخانه هاي جمهوري اسلامي د ر همه جاي اروپا و دنيا را مطرح ميکنيم.

اين برنامه که ميليونها بيننده دارد٬ يک امکان مهم تماس با مردم و جلب توجه افکار عمومي به مبارزات مردم در ايران است.

نامه سرگشاده به رييس جمهور ايتاليا٬ گريگو نا پوليتانو
از طرف کميته ندا دي و کميته بين المللي عليه اعدام يک نامه سرگشاده به رييس جمهور ايتاليا ارسال ميشود. اين نامه با اشاره به جنايات جمهوري اسلامي و اعدامهاي گسترده در ايران و همچنين با عطف توجه به تماس تلفني محکومين به اعدام در ايران و با دادن گزارش کوتاهي از فتواي قتل شاهين نجفي از رييس جمهور ايتاليا ميخواهد که به اين جنايات حکومت اسلامي اعتراض کند.
اين نامه قرار بود در جريان سخنراني رييس جمهور در شهر پردونونه که در روز ٣۰ ماه مه بود٬ به او داده شود.

کلن- ٣۱ ماه مه ۲۰۱۲
مينا احدي
------------------------------------------------------------------------------------------------
متن ايتاليايي نامه به رييس جمهور ايتاليا:



Pordenone 29-05-2012
Lettera aperta da parte del Comitato contro la pena di morte e associazione Nedaday
al presidente della repubblica Italiana Giorgio Napolitano
SHAHIN NAJAFI cantante rap di origine iraniana e residente in Germania , il quale si è permesso
di dileggiare in una sua canzone , un imam del IX secolo dopo cristo; per questo motivo quattro
autorità religiose del regime iraniano hanno emesso una fatwa , cioè una condanna a morte, nei
suoi confronti, e hanno istituito un premio di 100,000 dollari a favore di chi la eseguirà.
“Immaginate che io sia il vostro figlio: chiedo aiuto a voi che mi state ascoltando e alle
organizzazioni per i diritti civili . Aiutate noi che siamo in attesa di essere impiccati .”
E il raggelante appello di ZANIAR MORADI ventunenne iraniano condannato a morte assieme al
all' amico ventiseienne LOGHMAN MORADI , con cui condivide oltre al cognome anche la cella
nel carcere di massima sicurezza di Karaj a 20 KM da Tehran. Le sue parole arrivano a una platea
pubblica attraverso il telefono ; la telefonata clandestina gli è arrivata in cella venerdi sera 25-05-
2012 alle ore 24 ( 21.30 ora pordenone) .
con una voce sicura ma triste ha dato la sua testimonianza attraverso gli altoparlanti della WEB TV
PN BOX : ci hanno arrestato senza motivazione , mi hanno chiesto chi era mio padre ; mi hanno
interrogato sotto tortura . Hanno aumentato le torture fino a quando non ho accettato la loro
imputazione falsa di aver ucciso una guardia. Sapevano che non ho commesso nessun reato . Ma il
principale obiettivo politico è mio padre.
Due giovani che sfidano l' autorità iraniana in un paese in cui maggioranza della popolazione è
contraria al governo .
come Lei sa l' Italia è stata l' artefice principale di difesa contro la lapidazione di Sakineh e di tante
altre Sakineh , che aspettano di essere lapidate.
Noi
Dott. Taher D jafarizad dell' associazione NEDA DAY
Mina Ahadi del Comitato internazionale contro la pena di morte
chiediamo di condannare questo atto di terrorismo di matrice islamica , e un incontro urgente con
Lei e il governo italiano per discutere di questi atti criminali e di come intervenire per provare a
fermarli .
Distinti saluti Firme
Mina Ahadi
Dott. Taher Djafarizad
e mail schehrazad@ libero.it minaahadi@aol.com آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید
tel. 3391114742
Mina Ahadi
International Committee against Execution
International Committee against Stoning
Email: minaahadi@aol.com آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید
Tel: 0049 (0) 1775692413
http://notonemoreexecution.org
http://stopstonningnow.com/wpress/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر