۱۳۹۱ خرداد ۲۹, دوشنبه

کارگران پتروشیمی های ماهشهر به یک موفقیت بزرگ دست یافتند


فرستادن به ایمیل چاپ

بنا به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، وزارت نفت طی بخشنامه ای با عنوان "فوری" به مدیران مجتمع های پتروشیمی دولتی در منطقه ماهشهر، دستور انعقاد قرارداد مستقیم با این کارگران را در تمامی سطوح و سوابق کاری صادر کرده است. در این بخشنامه که در روز ١٠ خرداد صادر شده و پس از چند روز در اختیار کارگران قرار گرفته است، از مدیران پتروشیمی های دولتی در منطقه ماهشهر خواسته شده است که تا روز ٢٥ خرداد لیست کلیه کارگران و کارکنان شرکتهای پیمانکاری را برای انعقاد قرارداد مستقیم در اختیار نهادهای ذیربط قرار دهند.
قرارداد مستقیم پتروشیمی ها با کارگران و برچیدن شرکت های پیمانکاری، اصلی ترین خواست مبارزه کارگران پتروشیمی های ماهشهر در ١٥ ماه گذشته بوده است. نزدیک به ده هزار کارگر پتروشیمی های ماهشهر از اواخر اسفند ٨٩ مبارزات متحدانه و قدرتمند خود را شروع کردند تا نهایتا وزارت نفت را مجبور به صدور این بخشنامه کردند. تجمع بزرگ کارگران در اواخر اسفند ٨٩ و اعتصابات متحدانه کارگران در ماههای فروردین و مهر سال ٩٠ بخشی از مبارزه ای بود که هربار دولت را به عقب نشینی هائی وادار کرد تا اینکه سرانجام دولت مجبور به پذیرش خواست اصلی آنها شد. هنوز این خواست عملی نشده و کارگران باید همچنان مانع وقت خریدن توسط وزارت نفت و مسئولین پتروشیمی ها بشوند، اما تا همینجا این یک موفقیت مهم برای کارگران پیمانکاری مجتمع های پتروشیمی دولتی در ماهشهر و برای کل کارگران ایران است.
کارگران پتروشیمی بندر امام، شرکت پژوهش و فن آوری پتروشیمی، شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی، شرکت کالای پتروشیمی، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی اروند، ره آوران فنون پتروشیمی و پتروشیمی های تندگویان، فجر و خوزستان از جمله مراکزی هستند که قرارداد مستقیم شامل آنها خواهد شد.

حزب کمونیست کارگری این موفقیت را به کلیه کارگران پتروشیمی های ماهشهر و خانواده های آنها تبریک میگوید و بر تداوم اتحاد آنها برای تثبیت این موفقیت و مبارزه برای سایر خواست های خود فرامیخواند. مجمع عمومی و نمایندگان کارگران پتروشیمی های ماهشهر نقش مهمی در این موفقیت ایفا کرده اند و اکنون نیز باید بر پروسه عملی این خواست نظارت کنند تا کامل و بدون کم و کاست اجرا شود و جلو سیاست تفرقه در میان کارگران گرفته شود. این موفقیت راه اعتراض و موفقیت کارگران در سایر پتروشیمی ها اعم از دولتی یا خصوصی، در مراکز مهمی مانند نفت و ایران خودرو و ذوب آهن و کارگران سایر شرکت های پیمانی در سراسر کشور را بسیار هموارتر کرده است. در عین حال این موفقیت کارگران پتروشیمی های ماهشهر را در موقعیت مناسبی برای پیوستن به تحرک جدیدی که در مبارزه برای افزایش دستمزدها شروع شده، قرار داده است.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
زنده باد همبستگی و مبارزه متحدانه کارگران

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٣ خرداد ١٣٩١، ١٤ ژوئن ٢٠١٢

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر