۱۳۹۱ خرداد ۱۸, پنجشنبه

سوریه؛ هشدار کلینتون به حامیان حکومت بشار اسد

وزیر امور خارجه آمریکا گفت برای رویارویی قوی تر با رژیم سوریه و کمک به مخالفان اسد، هیئت هماهنگی تشکیل می دهیم.
هیلاری کلینتون پس از نشست موسوم به "دوستان سوریه" در حالی که داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه را به همراه داشت، با حضور در جمع خبرنگاران گفت ما هنوز موفق نشدیم در سطح بین المللی کاری از پیش ببریم و این اوضاع تداوم نخواهد داشت اما پس از هماهنگی گروه های مخالف و شکست طرح عنان، موضوع سوریه را به شورای امنیت خواهیم برد.
وی افزود به وضوح می بینیم که خشونت در سوریه همچنان ادامه دارد و رفته رفته تشدید می شود و در این باره باید به کشورهای جهان پیامی قاطعانه و صریح بدهیم.
کلینتون نامی از رژیم تهران و روسیه نبرد اما گفت به کشورهایی هم که به صورت فعال در این زمینه همکاری ندارند و از رژیم اسد حمایت می کنند باید بگویم که این موضع آینده مطلوبی نخواهد داشت.
وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد ما باید از طرح عنان برای آخرین بار حمایت کنیم تا در صورت عدم موففیت آن، دلیل قانع کننده ای برای شورای امنیت داشته باشیم.

رژیم تهران صحنه گردان اعمال بشار اسد در سوریه است
به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول، کشورهای غربی پیشنهاد روسیه برای برگزاری نشستی در باره اوضاع سوریه با شرکت رژیم تهران را رد کردند.
وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در پکن خواستار برگزاری یک کنفرانس بین المللی با موضوع سوریه با حضور همه کشورها و جریانات تاثیرگذار در سوریه از جمله رژیم تهران شده بود.
لاوروف این کنفرانس را بعنوان جایگزینی برای گروه موسوم به "دوستان سوریه" مطرح کرده بود که شامل کشورهای غربی و عربی طرفدار سرنگونی رژیم بشار اسد هستند.
لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه که برای شرکت در نشستی در باره سوریه در استانبول ترکیه بسر می برد، در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت، به نظر من این اقدام درستی نیست. چگونه می توان رژیمی را که حامی اقدامات خشونت آمیز در منطقه است و از رژیم بشار اسد حمایت می کند، در چنین نشستی شرکت داد.
ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلستان نیز مخالفت خود را با حضور رژیم تهران در نشست بررسی اوضاع سوریه اعلام کرد.
و هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز در این باره گفت، دعوت کردن از حکومتی که صحنه گردان اعمال بشار اسد در سوریه است، در این نشست خیلی سخت است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر