۱۳۹۱ خرداد ۲۹, دوشنبه

هزاران کارگر با امضای طومار، خواهان افزایش دستمزد و مطالبات خود شدند


فرستادن به ایمیل چاپ

طبق گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، طوماری حاوی برخی خواستهای مهم کارگران که به امضای ١٠ هزار کارگر رسیده است امروز ٢٧ خردادماه توسط هماهنگ کنندگان این اعتراض تحویل وزارت کار شد و هزاران امضای دیگر نیز از سراسر کشور در راه است.

این امضاها توسط کارگران استانهای تهران، قزوین، خوزستان، مرکزی و یزد از کارخانه ها و شرکتهای مختلفی از جمله فرش پارس، ایرساکو، کاشی کویر یزد، لاستیک البرز، فرنخ و ناز نخ، شرکت ایران چوب، پروفیل یزد، صنایع فلزی شماره یک و دو، کارخانجات شهید قندی، شرکت ایران ریسه، تک تاز موتور، کارگران ساختمانی، پرسنل و پرستاران برخی بیمارستانهای تهران، شرکت راه آهن یزد، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، ریسندگی یزد باف، مجتمع های پتروشیمی در جنوب کشور از جمله پتروشیمی بندر امام و پتروشیمی کارون، نخ البرز، شرکت فراوری نسوز پارس و کارخانه های دیگری در شهرستان ساوه جمع آوری شده اند.

امضا کنندگان طومار در نامه ضمیمه خود ضمن اشاره به وضعیت اسفبار کارگران و قطع یارانه ها در یکسال و نیم گذشته، اخراج های گسترده و ناامنی شغلی، افت واقعی دستمزدها و حقوق بازنشستگان، فقدان بیمه میلیونها کارگر ساختمانی و سایر معضلات اقتصادی کارگران، مصرانه و بعنوان اقدامی عاجل خواهان افزایش حداقل دستمزدها بر اساس تورم واقعا موجود و تامین شرافتمندانه سبد هزینه یک خانوار چهار نفره با دخالت نماینده های منتخب مجامع عمومی کارگران کارخانه ها و مراکز تولیدی و خدماتی شده اند. همچنین بر کنار گذاشتن طرح اصلاحیه قانون کار و توقف احتساب حقوق بازنشستگی کارگران بر مبنای میانگین دستمزد ٥ سال آخر، اجرای فوری بیمه کارگران ساختمانی و حذف شرکتهای پیمانکاری وعقد قرارداد مستقیم و دائمی با کارگران، پرداخت بموقع دستمزدها و تعقیب قضایی کارفرمایانی شده اند که کارگران را بدون قرارداد و یا با قراردادهای سفید امضا و دستمزدهای معوقه وادار به کار میکنند.

حزب کمونیست کارگری این اقدام مهم را ارج مینهد و آنرا یک پیشروی مهم در جهت سازماندهی یک جنبش وسیع اعتراضی به اوضاع مشقت بار کارگران میداند. حزب کلیه کارگران و مزدبگیران در سراسر کشور، اعضای خانواده های کارگران، معلمان و پرستاران و سایر مزدبگیران زحمتکش و همچنین کلیه تشکل های کارگری را به پیوستن به این حرکت فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٧ خرداد ١٣٩١، ١٦ ژوئن ٢٠١٢

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر