۱۳۹۱ خرداد ۲۹, دوشنبه

حزب کمونیست کارگری: جمهوری اسلامی دهها فعال کارگری را دستگیر کرد


فرستادن به ایمیل چاپ

طبق گزارش کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، ظهر جمعه ٢٦ خرداد، با هجوم نیروهای امنیتی به خانه ای در کرج، بیش از ٦٠ نفر از فعالین کارگری بازداشت شدند. طبق این گزارش نیروهای امنیتی، مسلحانه به خانه ای که فعالین کارگری در آن جمع شده بودند، هجوم آورده، آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و کلیه آنها را دستگیر کردند. تعدادی از دستگیر شدگان امروز شنبه ٢٧ خرداد آزاد شدند اما ٩ نفر از آنها یعنی سیروس فتحی، علیرضا عسگری، جلیل محمدی، سعید مرزبان، مسعود سلیم‌پور، مازیار مهرپور، ریحانه انصاری، فرامرز فطرت نژاد و میترا همایونی همچنان در بازداشت به سر می‌برند. برای ریحانه انصاری قرار ٢٠ روز بازداشت و ١٠٠ میلیون تومان وثیقه صادر شده است.

این پاسخ حکومت به تلاش کارگران برای متشکل شدن و مبارزه برای خواست های عادلانه آنها است. این ناشی از استیصال حکومتی است که ناتوان از پاسخگوئی به ساده ترین نیازهای مردم، راه بقای خود را در سرکوب کارگران و مردم معترض میبیند و از هر تلاشی برای متشکل شدن آنها وحشت دارد.

حزب کمونیست کارگری دستگیری و ضرب و شتم فعالین کارگری را شدیدا محکوم میکند. کلیه دستگیر شدگان باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند. حزب مردم آزادیخواه را فرامیخواند که همراه با خانواده های دستگیرشدگان و با دست زدن به تجمعات اعتراضی خواهان آزادی فوری آنها شوند. کلیه فعالین کارگری و زندانیان سیاسی باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند. این سران رژیم اسلامی هستند که باید به جرم تحمیل فقر و محرومیت و بیحقوقی به مردم، به جرم اعدام های بیشمار و شکنجه و تجاوز به زندانیان و به جرم بیش از سه دهه جنایت سیستماتیک علیه مردم دستگیر و محاکمه شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٧ خرداد ١٣٩١، ١٦ ژوئن ٢٠١٢

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر