۱۳۹۱ خرداد ۱۲, جمعه

اعتصاب عمومی در سوریه برای سرنگونی رژیم جنایتکار بشار اسد

اعتصاب عمومی در دو شهر بزرگ سوریه، دمشق و حلب / ارتش بشار اسد برای باز کردن مغازها به زور متوسل شده است / بسیاری از سرمایه داران اموال خود را از بانک های سوریه خارج کرده اند
العربیه: از زمان آغاز اعتراضات در شهرهای مختلف سوريه تا كنون، اين كشور هر روز شاهد سرکوب و کشتار معترضان بوده است. اما ظاهرا سوری ها و جهانیان حادثه هولناک حوله را بيش از جنایت های ديگر رژیم اسد ، فراموش نشدنی وغیر قابل بخشش شمرده اند.
پس از این حادثه که در طی آن بیش از 100 نفر از جمله زنان وکودکان کشته شده اند ، تحولی بزرگ در مواضع کشورهای غربی و برخی از کشورهای جهان نسبت به رژیم سوریه پدید آمد.
در این میان در چند روز گذشته 14 کشور مهم جهان از جمله آمریکا ، بریتانیا، فرانسه ، استرالیا ، ژاپن و ترکیه سفیران سوریه را از کشورهای خود اخراج کردند.
علاوه بر این پرتقال نیز امروز جمعه به 14 کشور محکوم کننده جنایات بشار اسد پیوست و سفیر سوریه را از لیسبون اخراج کرد.
در سوریه نیز تعدادی از نظامیان با اعلام جدایی از رژیم با مقداری اسلحه و مهمات به ارتش آزاد سوریه پیوستند.
همچنین حازم الشهابی کنسول سوریه در ايالت کالیفرنیای آمریکا از رژیم بشار اسد اعلام جدایی کرد و به انقلاب مردم سوریه پیوست.
اما حادثه ای که علاوه بر گسترش اعتراضات مردمی بیش از همه رژیم سوریه را خشمگين كرده، اعتصاب عمومی در مهمترين شهرهای این کشور و از جمله دمشق و حلب است.
دیده بان حقوق بشر سوریه می گوید رژیم دمشق برای فرار از این معضل بزرگ به ارتش دستور داده است به زور متوسل شوند و مغازهای بسته شده را باز کنند.
تلويزیون العربیه روز جمعه 1-6-2012 فیلم هایی از اعتصاب عمومی در دو شهر دمشق و حلب پخش کرد که نشان می داد مغازها بسته است و پر رفت و آمد ترین مناطق این دو شهر خالی از مردم رهگذر مى باشد.
شاهدان عینی می گویند که بازار بزرگ حمیدیه در دمشق که به عنوان یکی از مناطق پر رفت و آمد معروف است برای اولین بار در تاریخ این بازار، مغازهايش بسته و گذرهايش خالى شده است.
این در حالی است که گزارش ها از سوریه نشان می دهد با اوج گرفتن اعتراض های مردمی در سوریه بسیاری از سرمایه گذاران اموال خود را از بانک های این کشور خارج کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر