۱۳۹۱ خرداد ۱۶, سه‌شنبه

اطلاعیه شماره 35: تحصن و اعتراض پناهجویان ایرانی در ورتسبورگ ادامه دارد!


فرستادن به ایمیل چاپ

بعد از گذشت نزدیک به هشتاد روز تحصن پناهجویان ایرانی در ورتسبورگ ادامه دارد. در طول این مدت حمایتها ازاین تحصن ادامه داشته و دهها روزنامه و رسانه آن را پوشش خبری داده اند.در جریان مذاکراتی که در 4 آوریل با نمایندگان دولت آلمان برگزار گردید، دولت قبول کرد که ظرف دو ماه آینده به پرونده های متحصنین رسیدگی خواهد کرد. اکنون بعد از گذشت بیش از دوماه دولت جواب قبولی 6 نفر از پناهجویان را داده است. چهار نفر دیگرهنوز درانتظار جواب می باشند.
در طول یک ماه گذشته دولت آلمان با در پیش گرفتن سیاست فرسایشی انتظار وعدم واکنش دررسیدگی به خواست چهار پناهجوی متحصن، عملا از جوابگویی به خواستهای پناهجویان خودداری می نماید. دراعتراض به این وقت کشی وعدم واکنش دولت، پناهجویان ایرانی دور دیگری ازاعتراض و مبارزه را آغاز کرده اند.
همزمان با ادامه تحصن، تلاشها برای کشاندن موضوع اعتراض پناهجویان به قوانین ضدانسانی و پناهندگی به پارلمان، بویژه ارائه امضاهای جمع شده درحمایت ازاعتراضات پناهجویان و برای ایجاد تغییرات اساسی در وضعیت پناهجویان، نظیر پذیرفته شدن به عنوان پناهنده سیاسی، بستن هایمهای پناهندگی، رسیدگی به پرونده های بلاتکلیف، از جمله اقداماتی است که درجریان می باشد. همزمان دو نفراز پناهجویان متحصن بنامهای محمد کلالی و آرش دوست حسینان نیز دراعتراض به بلا تکلیفی پرونده هایشان وعدم پاسخ مثبت مقامات دولتی،اقدام به دوختن لبهایشان کرده اند.علیرغم مخالفت فدراسیون با این شکل و شیوه اعتراض، ما یک بار دیگرتاکید می کنیم که ضمن حمایت از تحصن پناهجویان و خواستهایشان، در کنار پناهجویان این مبارزه را به پیش خواهیم برد.

ما یک بار دیگر به دولت آلمان، دولت محلی بایرن ومقامات مسئول یادآوری می کنیم که دربرابر سیاست وقت کشی و انتظارآنها ساکت ننشسته و با ادامه اعتراضات گسترده و به میدان آورن مدافعان حقوق پناهندگی در حمایت از خواستهای متحصنین، به اشکال و شیوه های دیگری به مبارزه برای رسیدن به خواستهای پناهجویان ادامه خواهیم داد.اعتراض و مبارزه پناهجویان تا رسیدن به همه خواستهای پناهجویان با حمایت های مردم و مدافعان حقوق پناهندگی ادامه خواهد داشت.

همبستگی- فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی – واحد آلمان
5 یونی 2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر