۱۳۹۱ خرداد ۲۹, دوشنبه

نامه سرگشاده مينا احدي به کاترين اشتون و وزراي خارجه اتحاديه اروپا: از جمهوري اسلامي بخواهيد ماشين کشتار مخالفينش را متوقف کند!


فرستادن به ایمیل چاپ

mina-ahadi-2012_103_x_135
خانم کاترين اشتون!
اين روزها در ايران٬ سالگرد اعدامهاي گسترده فعالين سياسي در سالهاي سياه دهه ۸۰ ميلادي است. حکومت اسلامي ايران قصد دارد يک بار ديگرتعدادي از فعالين سياسي را اين روزها اعدام کند. اين اعدامها در ادامه اعدام بيش از صد نفر در دو ماه اخير است. جمهوري اسلامي ايران جوانان زيادي را اين روزها به اتهام " قاچاق مواد مخدر" و يا اتهامات ديگر اعدام کرده است.
طبق اخبار موثق پنج فعال سياسي به نام‌های عبدالرحمن حیدری، طه حیدری، جمشید حیدری، منصور حیدری و امیر معاوی را عصر روز شنبه ۲۰ خرداد ماه ۸۸ (۹ژوئن ۲۰۱۲) از بندی که در آن بوده‌اند، خارج کرده و به مکان نامعلومي منتقل کرده اند. سازمان عفو بين الملل در مورد خطر اجراي حکم اعدام اين پنج جوان که سه نفر از آنها برادر هستند٬ به اتهام شرکت در ميتينگ خياباني عليه حکومت اسلامي هشدار داده است.
همچنين خطر اجراي حکم اعدام زانيار و لقمان مرادي در ايران بسيار جدي است.
علاوه بر اين هفت نفر ٬ حبیب الله گلپری پور، شیرکو معارفی، حمید قاسمی شال، سعید ملک پور، وحید اصغری، احمدرضا هاشم پور و مهدی علیزاده از جمله ديگر زندانيان سياسي هستند که جانشان در خطر است.
من بعنوان سخنگوي کميته بين المللي عليه اعدام از شما ميخواهم فورا به احکام اعدامها در ايران اعتراض کرده و با يک اقدام فوري از حکومت اسلامي ايران بخواهيد که احکام اعدام فعالين سياسي و همه محکومين به اعدام را فورا ملغي کند.
ما و خانواده محکومين به اعدام از شما انتظار داريم که در مقابل اعدامها در ايران ساکت نباشيد و به جمهوري اسلامي ايران اعتراض کنيد و بخواهيد اين ماشين کشتار مخالفين را متوقف کند.
مينا احدي
۱٣ ژوئن ۲۰۱۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر