۱۳۹۱ خرداد ۲۱, یکشنبه

جمهوری اسلامی ایران به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه می شود! دادگاه "ایران تریبونال" : لندن، ١٨ تا٢٢ ژوئن ۲٠١٢


فرستادن به ایمیل چاپ

logo-hezb
سرانجام و در نتیجه تلاش عده ای از خانواده های بازماندگان جنایات جمهوری اسلامی و شماری از کسانی که از جنایات رژیم جان بدر بردند و با حمایت و همکاری فعالین سیاسی اجتماعی، دادگاهی برای رسیدگی به جنایات جمهوری اسلامی برگزار میگردد. دادگاه "ایران تریبونال" در دو مرحله صورت می گیرد. مرحله اول ١٨ تا٢٢ ژوئن ۲٠١٢ در سازمان عفو بین الملل در لندن و مرحله دوم، چهار ماه پس از آن و در ماه اکتبر در لاهه برگزار میگردد.

در اطلاعیه ای که "کارزار مردمی ایران تریبونال" در تاریخ ١٠ آوریل سال جاری منتشر کرده است، از جمله آمده است : "یک تیم بین المللی حقوقی، متشکل از سرشناس ترین و مجرب ترین حقوقدانان بین المللی و ایرانی؛ پرفسور جان کوپر، پروفسور ریچارد فالک، سیر جفری نایس، پروفسور اریک دیوید، پرفسور پیام آخوان، دکتر نانسی هورماشیا، دکتر هدایت متین دفتری و پروفسور کادر اسمال(زوئیه ۲٠١١ در اثر سکته قلبی در گذشت)، این دادگاه مردمی را سازماندهی کرده و با دعوت از شخصیت های حقوقی و غیرحقوقی و قضات سرشناس جهانی همراه با یک تیم دادستانی متشکل از هشت حقوقدان ایرانی و غیرایرانی به سرپرستی پرفسور پیام اخوان و سیر جفری نایس، آن را برگزار می کنند" دراين دادگاه بيش از صد شاهد شامل خانواده هاى جانباختگان و جان بدربردگان دهه شصت حضور خواهند يافت.

برگزاری دادگاه "ایران تریبونال" گام مهمی در مبارزه علیه جمهوری اسلامی ایران و پیش درآمدی برای محاکمات گسترده تر همه آمران و عاملان بیش از سه دهه جنایت و آدمکشی سیستماتیک در ایران است. نفس برگزاری این دادگاه گام مهمی در مبارزه علیه جمهوری اسلامی و در جهت اجرای عدالت است. اگر دول غربى همراه با سازمانهاى جهانيشان چشم بر ٣٣ سال جنايات رژيم اسلامى در ايران بسته اند، خانواده جانباختگان و جان بدربردگان جنايات اين رژيم در كمال شجاعت رژيمى را كه هنوز در حاكميت است به دادگاه ميكشند.

حزب کمونیست کارگری ایران برگزاری دادگاه "ایران تریبونال" را به خانواده هاى جانباختگان دهه شصت، همه مردم ستمدیده ایران و به همه آزادیخواهان تبریک میگوید و دست همه کسانی که در برگزاری آن تلاش کردند را میفشارد. حزب کمونیست کارگری ایران از همه احزاب و سازمانها و فعالین سیاسی دعوت میکند که از این کارزار حمایت کنند.


حزب کمونیست کارگری ایران
۲٠ خرداد ٩١، ٩ ژوئن ۲٠١٢

برای تماس با کار زار به آدرس زیر مراجعه کنید.
info@irantribunal.com آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر