۱۳۹۰ اسفند ۱۷, چهارشنبه



مهربانان : این هم برای آنان که غم غزه آنان را کشته بودشان و نان را از توی کاسه مردم ایران می دزدیدند وه به این هم پیمانانشان می دادند با مشخص شدن سر نوشت سوریه به نظر می اید که آنها هم ماست ها راکیسه کرده اند و دوست ندارند در روی میز تسویه حساب قرار گیرند و امروز با این صحبت نشان دادند که پول نفت ایران در سر سفره بیگانگان هیچ سودی برای مردم نداشته است و مردم محروم ما با این سیاست مداران باید یک فکر اساسی به حال خود کند قبل از آنکه دیر شود








۱٣۹۰ - ۶ مارس ۲۰۱۲





محمود زهار، مقام شماره دو حماس در نوار غزه تایید کرده است که این گروه فلسطینی در درگیری احتمالی ایران و اسرائیل دخالتی نخواهد کرد.
او روز سه شنبه در گفتگویی با کامبیز فتاحی، خبرنگار بی بی سی فارسی در بیت المقدس، گفت: "حماس بخشی از درگیری های منطقه ای نیست. ما اینجا هستیم که از خودمان علیه اسرائیلی ها دفاع کنیم. اگر اسرائیل به ما حمله کند ما هم واکنش نشان خواهیم داد. اگر به ما حمله نشود ما هم خود را درگیر نخواهیم کرد."
این اظهارات در حالی بیان می شود که دولت اسرائیل هشدار داده که زمان برای توقف برنامه اتمی ایران در حال تمام شدن است.
مقام های ایرانی می گویند که به هرگونه حمله اسرائیل جواب دندان شکنی خواهند داد.
محمود زهار گفته است: "ما به دنبال جمع آوری کمک از ایران، ترکیه و کشورهای عرب هستیم. ما مردمی هستیم که به خاطر محاصره اسرائیل، در شرایط بسیار دشواری زندگی می کنیم."
اسماعیل هنیه، رهبر حماس در نوار غزه، به تازگی در تهران با مقام های ارشد حکومت ایران از جمله آیت الله خامنه ای و محمود احمدی نژاد، رهبر و رئیس جمهوری این کشور دیدار و مذاکره کرده بود.
آقای هنیه دو هفته پس از ترک تهران، مخالفان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و متحد استراتژیک ایران را "قهرمان" توصیف کرد.
جورج جکمن، استاد دانشگاه فلسطینی بیرزیت واقع در کرانه غربی، می گوید در داخل حماس بحث هایی برای ایجاد تغییر در مواضع این گروه در جریان بوده است.
او به بی بی سی فارسی گفت: "حماس در یک دروه انتقالی قرار دارد و این تصمیم (در مورد ایران و اسرائیل) برای نشان دادن مستقل بودن حماس است."
حماس موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد و اسرائیل، آمریکا و اتحادیه اروپا، حماس را یک گروه تروریستی معرفی می کنند.
رهبری در تبعید حماس از جمله خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی آن، طی ماه های گذشته به تدریج سوریه را به مقصد مصر، اردن و قطر ترک کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر