۱۳۹۰ اسفند ۱۹, جمعه



آخرین به روز رسانی: جمعه 16 ربيع الثاني 1433هـ - 09 مارس 2012م KSA 13:32 - GMT 10:32

اوباما از نتانیاهو خواسته است اقدام نظامی در سال 2013 صورت گیرد

آمریکا در قبال تاخیر حمله به ایران فروش بمب های هوشمند به اسرائیل پیشنهاد داد

جمعه 16 ربيع الثاني 1433هـ - 09 مارس 2012م
BalatarinDonbaleh
دبی-العربیه.نتمنابع غربی روز پنجشنبه 9-3-2012 گزارش دادند اوباما رئیس جمهور آمریکا به بنیامین نتانیاهو گفته است در صورتی که تل آویو تصمیم خود مبنی بر حمله به ایران را تا سال 2013 به تاخیر بیاندازد ، آمریکا حاضر است به اسرائیل اسلحه های پیشرفته از جمله بمب
های هوشمند تحویل دهد .

روزنامه معاریف اسرائیل به نقل از دیپلمات های غربی بدون ذکر نامی از آنها در گزارشی آورده است " در دیداری که میان اوباما و نتانیاهو صورت گرفت رئیس جمهور آمریکا گفته است در صورتی که اسرائیل اقدام نظامی علیه تأسیسات هسته ای ایران را پس از انتخابات انتخابات امریکا در سال 2013 به تاخیر بیاندازد واشینگتن بمب های هوشمند ضد استحکامات به اسرائیل تحویل خواهد داد. "

روزنامه معاریف در این زمینه با تیتری درشت نوشته است : " بالاخره نتانیاهو در مقابل درخواست اوباما نسبت به تاخیر حمله به ایران سر تسلیم فرو آورد" و "موافقت کرد که اسرائیل در سال جاری میلادی هیچ گونه اقدام نظامی بر ضد ایران انجام ندهد".

بر اساس این گزارش بمب های هوشمند جدید آمریکا که قرار است به اسرائیل تحویل داده شود قادر به تخریب استحکامات، تونل ها یا دیگر هدف ها و تاسیسات زیرزمینی دارای دیوارها و سپرهای دفاعی بزرگ و مستحکم هستند.

در همین حال نتایج یک نظر سنجی در اسرائیل نشان داد که 58% از مردم این کشور با اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران مخالفند اما در عین حال بر اساس این نظر سنجی اکثر اسرائیلی ها با باقی ماندن بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر این کشور موافقند.

بر اساس گزارش دیپلمات های غربی اوباما روز دوشنبه گذشته به نتانیاهو گفته است تا پیش از پایان تلاش های دیپلماتیک از اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران صرفنظر کند چرا که به گفته رئیس جمهور امریا حمله نظامی به سادگی نخواهد بود و مردم دو کشور آمریکا و اسرائیل باید این وضعیت را درک کنند.

این درحالی است که کاخ سفید اعلام کرده است اوباما و نتانیاهو در دیدار خود درباره درخواست اسرائیل برای خرید اسلحه های پیشرفته که بتوان از آنها بر ضد ایران استفاده کرد ، سخنی به میان نیاورده اند.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید در گفت و گو با خبرنگاران گفته است :" در دیدار اوباما با نتانیاهو هیچ پیشنهاد یا توافقی در زمینه فروش اسلحه های پیشرفته به اسرائیل نشده است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر