۱۳۹۰ اسفند ۲۱, یکشنبه

به اتحاديه هاي كارگري در سراسر جهان وضعيت كارگران زنداني در ايران اضطراري است


فرستادن به ایمیل چاپ

دوستان! جمهوري اسلامي بخاطر گسترش اعتراضات كارگران و وضعيت انفجاري جامعه، فشار و تهديداتش را بر روي رهبران كارگران هر روز بيشتر ميكند. اخبار آنرا حتما تا كنون شنيده ايد. وضعيت اكنون اضطراري است و كارگران زنداني و كارگران و مردم ايران بيش از هر وقت به حمايت سازمانهاي كارگري و انساندوست در سراسر جهان نياز دارند. تا جائی که كارگران زنداني مربوط میشود توجه شما را به موارد اضطراري زير جلب ميكنيم.

١- شاهرخ زماني و محمد جراحي دو فعال كارگري سرشناس در شهر تبريز و از اعضاي كميته پيگيري براي ايجاد تشكلهاي كارگري هستند. شاهرخ به ١١ سال زندان و محمد جراحي به ٥ سال محكوم شده است. صدور چنين احكامي براي فعالين كارگري بخاطر اعتراضاتشان براي حقوق بر حق خود در سالهای اخیر بيسابقه است. اين احكام اكنون در دادگاه فرجام جمهوري اسلامي نيز تاييد شده است. در اين رابطه شاهرخ زماني و محمد جراحي اعلام كرده اند كه در اعتراض به اين اقدام به مراجع جهاني شكايت خواهند كرد و خواسته اند كه كسي وكالتشان را بر عهده گيرد. امیدواریم اتحادیه شما بتواند این وکالت را بعهده بگیرد.

٢- رضا شهابي عضو هيات مديره سنديكاي شركت واحد در بند 350 اوین بسر میبرد و بخاطر ديسك گردن و ديسك كمر در خطر فلج شدن است.
بهنام ابراهيم زاده فعال كارگري و عضو كميته پيگيري و فعال دفاع از حقوق کودک بخاطر شكنجه هاي فراوان دچار درد گوش شديد و سردردهاي طاقت فرسا شده است.
علی نجاتی عضو هیات مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه را نیز با وجودیکه اخیرا بر روی او عمل جراحی قلب صورت گرفته بود زندانی کرده بودند، تا اینکه بعد از فشارهای بسیار و بدلیل وخامت وضعیت جسمی اش و نیاز فوری او به کنترل پزشکی سرانجام در این هفته وی را مرخص کردند.
نگاهداشتن كارگران زنداني و زندانيان سياسي در اين وضعيت بخشي از شكنجه مستمر بر روي آنان است. سلامتی اين كارگران در خطر جدی قرار دارد و بايد فورا از زندان آزاد شوند و تحت معالجه و درمان مناسب قرار گيرند. اين كارگران نياز به حمايتي اضطراري دارند.

٣- با گسترش اعتراض كارگران و خصوصا نزديك شدن اول ماه مه روز جهاني كارگر فشار و تهديد بر روي كارگران افزوده ميشود. هم اكنون شريف ساعد پناه و مظفر صالح نيا از اعضاي هيات مديره اتحاديه آزاد كارگران ايران كه در ژانويه امسال در زندان بودند و با اعتراضات خانواده و مردم شهر از زندان آزاد شدند، مجددا براي ١٥ مارس به دادگاه احضار شده اند.

٤- آخرين مورد و تكاندهنده ترين موضوع خبر تاييد حكم اعدام عبدالرضا قنبري معلم زنداني است. جرم او شركت در تظاهرات روز ٢٧ دسامبر ٢٠٠٩ در جريان اعتراضات گسترده مردم عليه اين رژيم است. ميخواهند او را به اتهام ارتباط با سازمانهاي "ضد انقلاب" اعدام كنند.

علاوه بر این موارد ابراهیم مددی عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد، صدیق کریمی عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، مهدی شاندیز فراهانی و علی اخوان از فعالین کارگری در تهران، حسین محمدی از فعالین کارگری در شهر دماوند در شمال ایران، رسول بداغی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان و بسیاری از فعالین سیاسی در عرصه های مختلف مبارزه در سطح جامعه در زندانهای جمهوری اسلامی بسر میبرند.

موارد فوق به روشني اضطراري بودن اوضاع را نشان ميدهد. اين درحاليست كه امروز در ايران حداقل دستمزد طبق آمار خود رژیم حداقل چهار بار کمتر از خط فقر است و همين دستمزد را در بخش عظيمي از مراكز كارگري بموقع نمي پردازند و بعضا تا دو سال به تعويق مي افتد، بيكارسازيها ابعاد وسيع و هزاران نفره دارد،٩٠ درصد استخدام ها در مراكز كارگري به صورت پيماني و حتي با دستمزدي كمتر از دستمزد تعيين شده دولت است، گراني بيسابقه و افزايش هر روزه قیمتها زندگي كارگران و كل جامعه را به تباهي كشانده است و در برابر اين وضعيت محيط هاي كارگري و کل جامعه شكلي انفجاري بخود گرفته است. كارگران نيز از حق تشكل، اعتصاب و حقوق پايه اي خود محرومند و براي دفاع از زندگي و معيشتشان درگير جنگي هر روزه با اين حكومتند.

سازمانهای کارگری در سراسر جهان میتوانند نقش مهمی در فشار به جمهوری اسلامی و بهبود وضعیت کارگران زندانی و همینطور جلوگیری از تشدید دستگیری و فشار بر روی رهبران کارگری داشته باشند و امیدواریم که با تمام قوا به جمهوري اسلامي فشار بياوريد كه كارگران زنداني و کلا زندانيان سياسي را فورا از زندان آزاد كند. ما از همه سازمانهاي كارگري و نهادهاي انساندوست در سراسر جهان انتظار داريم كه خود مبتكر اقدامي در همبستگي با كارگران زنداني و مبارزات كارگران و مردم ايران باشند و به هر شكلي كه ميتوانند، با نوشتن نامه تا اعلام روزي در همبستگي با كارگران ايران به وضعيت اضطراري كارگران در ايران پاسخ دهند.

کارگران ایران بویژه از اینکه میبینند مزدوران حکومت، از جمله کسانی که زبان اسانلو را بریدند، به نمایندگی از آنان در سازمان جهانی کار حضور می یابند، بشدت عصبانی میشوند و خواهان اخراج نمایندگان جمهوری اسلامی از این سازمان هستند. کارگران خواهان همان رفتاري با رژيم سركوبگر جمهوري اسلامي هستند كه جهان در قبال دولت نژادپرست آفريقاي جنوبي داشت. ما انتظار بيشترين حمايت جهاني از خواستهاي كارگران ایران را داريم.

كمپين براي آزادي كارگران زنداني
٦ مارس ٢٠١٢

شهلا دانشفر
Shahla_daneshfar@yahoo.com آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید
بهرام سروش
Bahram.Soroush@gmail.com آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید
http://

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر