۱۳۹۰ اسفند ۲۱, یکشنبه

ویدیو با زیرنویس فارسی/این مرد مرا مغرور از انسان بودنم کرد/ گلچینی از سخنان شاهکار بی خدای معروف، کریستوفر هیچنز




اجازه بدهید این ویدیویی زیبا را به جعفر پناهی تقدیم کنم، کسی از فیلم هایش دوست داشتن را یاد گرفته ایم و از شجاعتش در مبارزه با دیکتاتور، شرافت را آموخته ایم. براستی ایران از داشتن چنین هنرمندی سربلند و سرافراز است.

در این ویدیو پانزده دقیقه ای که آنرا ترجمه کرده و زیرنویس فارسی بر روی آن قرار داده ام، خواهید دید که چگونه کریستوفر هیچنز ، دانشمند و بی خدای معروف؛ ادیان و اعتقاد به خدا را به چالش می کشد. بی شک کمتر انسان متفکری می توان یافت که سخنان صریح و منطقی او را بشنود و لااقل برای لحظه ای به فکر فرو نرود.

او از ادیان ، به عنوان ادیان سازمان یافته (بر وزن جرایم سازمان یافته!) نام می برد و می گوید ادیان باعث فساد در همه چیز شده اند. او ختنه را مثال می زند و می گوید تنها سم مهلکی به اسم دین می تواند یک انسان معمولی را مجبور کند چاقو بردارد و عضو جنسی یک نوزاد تازه متولد شده را ناقص کند.

او با اشاره به ادیان ابراهیمی می گوید این ادیان که خوی وحشی گری دارند، در کشور متمدنی چون چین شکل نگرفته اند ، بلکه در میان قبایل بدوی و در صحرا شکل گرفته اند، در جایی که سواد و تمدن حتی در آن روزگار نیز در پایین ترین سطح خود بوده است.


لینک این مطلب در سایت بالاترین--------آزادگی---------ریشه ها -----فرندفید


مطلب قبلی که به نوعی مرتبط هستند:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر